سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران پیشقراول برخورداری از نیروگاه اتمی در جهان اسلام است

رئیس جمهور در پیامی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشقراول برخورداری از نیروگاه اتمی در جهان اسلام است.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران از بوشهر، محمد احمديان معاون رئیس سازمان انرژي اتمي و رئیس شركت توليد و توسعه انرژي در آیین تحویل موقت نیروگاه بوشهر به بهره‌بردار ایرانی پيام دكتر حسن روحاني رئیس جمهوری اسلامی ایران را قرائت كرد.

در پیام رئیس جمهور آمده است: اكنون به لطف خداوند و همكاري دو جانبه ايران و روسيه و به رغم تاخير بوجود آمده، مرحله تحويل موقت نيروگاه اتمي بوشهر آغاز مي‌شود كه اين رويداد فرخنده را به ملت بزرگ ايران تبريك مي‌گويم.

در این پیام تصریح شده است: در پرتو همت والاي جوانان اين مرز و بوم و سياست راهبردي جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه فناوري‌هاي نوين، پيشقراول داشتن نيروگاه اتمي در جهان اسلام هستيم.

حسن روحانی در این پیام یادآور شد: روند همكاري‌هاي دو جانبه ميان ايران و روسيه در چند دهه گذشته از سير صعودي برخوردار بوذه و نيروگاه اتمي بوشهر نماد همكاري و بستري براي ساير همكاري‌ها است.

وی همچنین با اشاره به پيامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته‌اي افزوده است: پيامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته‌اي از جمله فوكوشيما مُهر تاييدي بر رويكرد جمهوري اسلامي ايران مبني بر اطمينان كامل درباره ايمني نيروگاه و عدم بروز خطرات احتمالي است.

دکتر روحانی اضافه کرد: شعار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، "اتم براي صلح است" و امیدوار هستیم كه همه كشورها براي تحقق اين شعار حركت كنند و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته از پيشگامان دستيابي به اين هدف والا خواهد بود.

به گزارش وي عصر امروز در آیینی باشکوه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان بوشهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شركت اتم استروي اكسپورت روسي كه پيمانكار راه‌اندازي اين نيروگاه است به طور موقت نيروگاه اتمي بوشهر را به ايران تحويل داد./ش
 

برچسب ها: نیروگاه ، اتمی ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.