سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يعقوبي:

سازمان بازرسي كل كشور نبايد در برابر موانع برخي نهادها متوقف شود

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور گفت: در مقابل موانعي كه برخي نهادها جلوي بازرسي ايجاد مي‌كنند متوقف نمي‌شويم و اقتضاي وظيفه بازرسي در قانون، صرفا بازرسي نيست و گاهي نيز لازم است برخورد شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمدحسين يعقوبي سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي در مراسم معارفه خود كه با حضور رئيس سازمان بازرسي و مديران كل اين معاونت برگزار شد، گفت: از روز اول كه در سازمان بازرسي مشغول به كار شدم انگيزه‌ام خدمت بود و تصورم اين است كه در چنين محيط و با چنين نيتي، حتما سازمان بازرسي موفق خواهد بود.

يعقوبي با بيان اينكه معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور در سنوات قبل رشد خوبي داشته است گفت: در دوره جديد تلاش مي‌كنيم مشي گذشته را با جهت ارتقاء و اعتلا ادامه دهيم.

وي مديران را سرمايه كشور خواند و گفت: سال‌ها روي مديران سرمايه گذاري شده و بايد اين دسته از مديران حمايت و كمك شود تا در انجام ماموريت موفق شوند.

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور با تاكيد بر تقويت نظارت در عملكرد سازمان گفت: اگر با موضع نظارتي وارد عمل شده و هشدار دهيم بهتر است تا كار به بازرسي بيانجامد و بنده همين مشي را مورد تاكيد دارم. چرا كه معتقدم پيشگيري بهتر از درمان است.

يعقوبي همچنين درباره برخي نهادها كه از بازرسي و نظارت گريزان هستند، گفت: در ديداري كه سال‌ها قبل مديران و بازرسان سازمان بازرسي با مقام معظم رهبري داشتيم معظم له تاكيد كردند كه سازمان بازرسي مي‌تواند از دستگاه‌هاي زير نظر رهبري و حتي دستگاه قضايي بازرسي ‌كند. اين در حالي است كه برخي نهادها به بازرسي تن نمي‌دهند و مانع تراشي مي‌كنند و سازمان بازرسي نبايد به اين موانع تن دهد و متوقف شود.

وي تاكيد كرد: اقتضاي وظيفه بازرسي در قانون صرفا بازرسي نيست و گاهي نيز لازم است برخورد كنيم. هر جا قرار است مچ بگيريم بايد بگيريم و هر جا قرار است سياست ديگري اعمال شود، بايد اقدام قانوني مناسب را انجام دهيم.

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: البته از حوزه معاونت فرهنگي كه كارش بسيار پيچيده و ظريف است همواره نبايد انتظار مچگيري و برخورد چكشي داشت. 

شايان ذكر است؛ محمد حسين يعقوبي، مدير كل حقوقي و امور مجلس سازمان بازرسي كل كشور بود و با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور معرفي شده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.