سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

افزایش روابط ایران و ترکیه

رئیس مجلس ترکیه گفت: ورود ایران به مذاکرات و ارتباط با جامعه جهانی بسیار مهم است و ما نیز انتظار گسترش مراودات با ایران را داریم چرا که رابطه ایران و ترکیه می تواند در منطقه بسیار موثر باشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس مجلس ترکیه ادامه داد: بعد از انتخابات ایران نخستین دیدار من در این سطح از ایران بوده است و خوشبختانه در این دیدارها توانسته ایم به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم.

چیچک افزود: هدفگذاری برای گسترش روابط در آینده از جمله سخنان من در دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی بود.

وی بیان کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران ایجاد رابطه جدید در فکر کشورهای مختلف است که در این میان امیدوارم دولت جدید ایران به فکر رفع مشکلات گذشته باشد.

چیچک افزود: از نظر ما ورود ایران به مذاکرات و ارتباط با جامعه جهانی پر اهمیت است و ما نیز انتظار گسترش مراودات با ایران را داریم چرا که رابطه ایران و ترکیه می تواند در منطقه بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه عمق پیدا کردن روابط ایران و کشور ترکیه برای ثبات منطقه بسیار پر فایده است گفت: متاسفانه امروز در برخی کشورهای منطقه گروهی با سر دادن شعارهای الله اکبر اقدام به خونریزی می کنند که این تصویرها برازنده جهان اسلام نیست.

چیچک ادامه داد: چنین افرادی می خواهند جامعه اسلامی را به گونه ای دیگر جلوه دهند و ترور را به عنوان بخشی از واقعیت های جهان اسلام معرفی کنند.

وی افزود: ایران و ترکیه خواهان جلوگیری از خونریزی در منطقه هستند و آرزو داریم با در نظر گرفتن خواسته های مردم اعتدال و صلح در کشورهای منطقه با استفاده از ابزارهای دیپلماسی توسعه پیدا کند./س

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، روابط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.