سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

وجود بیش از 4 هزار ناشنوا و کم‌شنوا در گیلان

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: 4 هزار و 243 نفر ناشنوا و کم‌شنوای گیلان زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در رشت به مناسبت فرا رسیدن روز ناشنوایان از دوم مهر، اظهار داشت: 4 هزار و 243 نفر ناشنوا و کم‌شنوای گیلان زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند.

وی، با بیان اینکه طبق آمار جهانی سه تا پنج‌دهم مردم جامعه مشکلات ناشنوایی دارند، افزود: از تعداد مذکور ناشنوایان و کم‌شنوایان گیلان، 71 نفر دانشجو و 766 نفر دانش‌آموز هستند.

مدیر کل بهزیستی گیلان، کاشت حلزون برای ناشنوایان را از جمله اقدام‌های بهزیستی عنوان کرد و گفت: برای کاشت حلزون 30 نفر ناشنوا با یارانه دولت به مراکز درمانی معرفی کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هزینه جراحی کاشت حلزون توسط بهزیستی کمک می‌شود، تصریح کرد: انجام آزمایش‌ها و توزیع دارو و سمعک به صورت رایگان است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه مشکل ناشنوایی تعدادی از کودکان با استفاده از سمعک اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: تعدادی نیز برای کاشت حلزون مجبور به جراحی می‌شوند

وی، بحث احداث مسکن، بیمه و خدمات را از جمله اقدام‌های حمایتی دیگر بهزیستی برای ناشنوایان ذکر کرد.

این مسئول، انجام طرح غربالگری شنوایی کودکان را از بدو تولد در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: 100 درصد بیمارستان‌هایی که در آن‌ زایمان انجام می‌دهند زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند و سال‌هاست که این طرح در گیلان اجرا می‌شود.

مدیر کل بهزیستی گیلان، خاطرنشان کرد: برای کودکان زیر شش سال ناشنوا، مهد کودک ناشنوایان ایجاد شده که آموزش‌های قبل از مدرسه در این مهد کودک به آنها ارائه می‌شود.

کوچکی‌نژاد، درباره اختلالات ناشنوایی اذعان داشت: اختلال در گفتار و عدم تکلم می‌تواند ارتباط فرد مبتلا را با محیط قطع کند و تأثیرات شدید روی رفتار و گفتار معلول بگذارد که آنها را به اختلال رفتاری دچار می‌کند.

وی بهترین سن درمان ناشنوایی و کاشت حلزون را زیر دوسالگی عنوان کرد./ج1

برچسب ها: ناشنوا ، مدیرکل ، اختلالات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.