سمانه زماني در گفتگو با
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: در
این دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی، فرصت بسیار خوبی فراهم شده است
تا اقدامات خوب صورت گرفته در جهت حمایت از بخش آسیبپذیر جامعه به نمایش
گذاشته شود و آنچه امروز در جریان برگزاری سومین دوره از جشنواره زنان و
تولید ملی شاهد هستیم، تحقق اهدافی است که شهرداری تهران و بهویژه ستاد
توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار طی چند سال اخیر به انجام رساندهاند.
وی خاطر نشان كرد: اقبال مردم به برگزاری این نمایشگاه گواه آن است که
تولیدات زنان سرپرست خانوار از کیفیت خوبی برخوردار شدهاند؛ آنچنان که
ستاد توانمندسازی در گامی دیگر از برنامههای خود، با ورود برندهای مطرح،
فرصت رقابت را برای تولیدات مراکز مهارتآموزی کوثر با سایر تولیدات
فراهم کرده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار یادآور شد: پس از آنکه ستاد
توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موفق شد تولیدکنندگان را به عرصه
کارآفرینی برای جامعه هدف خود ترغیب کرده و در حوزه مشاغل خانگی و تولید
زیورآلات به تجربهای موفق دست پیدا کند، در گام بعدی باید به فکر جذب
بازار برای تولیدات این مجموعه باشد.
زمانی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا اقدام شهرداری تهران و ستاد
توانمندسازی زنان ادامه یابد و شاهد گسترش تعداد مراکز مهارتآموزی کوثر
باشیم تا بدین ترتیب علاوه بر کمک به زنان سرپرست خانوار، مشاغل نو همچون
صنعت زیورآلات نیز گسترش پیدا کرده و صنعتگران بیشتری در این بخش پرورش
پیدا کنند.
وی افزود: آنچه باید در مراکز کوثر بهطور جدی مورد توجه قرار گیرد،
موضوع کیفیت است. یعنی علاوه بر توانمندکردن زنان، علایق و سلایق در
تولید، بهطور جدی مورد عنایت قرا گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار ضمن ابراز امیدواری نسبت به
تبدیل تولیدات بانوان سرپرست خانوار به بخشی قابل ملاحظه ای از جامعه
اقتصادی و صادر کننده کشورگفت: اکنون باید به بازارهای فراتر از داخل
کشور اندیشید و برای آن برنامهریزی کرد؛ چرا که محصولات تولید شده از
سوی بانوان سرپرست خانوار و مراکز مهارتآموزی کوثر، علاوه بر بازارهای
داخلی، پتانسیل ارایه در بازارهای جهانی را نیز دارا هستند.