سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علني:

اشتغال همزمان پزشکان در مراکز دولتي و خصوصي بلاتکليف به کميسيون اجتماعي ارجاع شد

طرح ممنوعيت اشتغال بيش از يک شغل در حالي بررسي شد که موضوع اشتغال همزمان پزشکان در مراکز دولتي و خصوصي بلاتکليف به کميسيون اجتماعي ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان در جلسه علني امروز (سه‌شنبه، 2 مهر)  بررسي طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يک شغل که از شوراي نگهبان برگردانده شده بود را بررسي کردند.

ماده 5 اين طرح که تصريح مي کند اشتغال همزمان پزشکان پيماني و يا رسمي مراکز آموزشي، درماني دولتي و عمومي غيردولتي در ساير مراکز تشخيصي، آموزشي-درماني و بيمارستان‌هاي خصوصي و خيريه ممنوع است مورد ايراد شوراي نگهبان واقع شده و به کميسيون اجتماعي بازگردانده شده بود.

کميسيون مذکور پس از بررسي در سطر آخر ماده 5 کلمه خيريه به عبارت خيريه‌هايي که سقف تعرفه‌هاي دولتي را رعايت نمي‌کنند، اصلاح و تبصره‌اي به شرح زير به آن الحاق گرديد.

تبصره- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي موظف است از اول فرودين تا 15 فروردين هر سال ليست خيريه‌هاي مشمول را ابلاغ نمايد.

اما اين ماده با مخالفت نمايندگان روبرو شد و حتي وکلاي ملت به حذف آن نيز رأي ندادند. و پس از آن پيشنهادهاي مختلفي مطرح شد که نمايندگان نتوانستند براي تصويب اين پيشنهادات به توافق برسند.

يکي از پيشنهادات مطرح شده پيشنهاد محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس بود که تصريح مي‌کرد اشتغال همزمان پزشکان پيماني و رسمي در مراکز آموزشي و درماني اعم از دولتي و غيردولتي که بخشي از منابع آن دولتي است غيراز مراکز آموزشي در ساير مرکز تشخيصي استاني ممنوع است.

اين طرح نيز با مخالفت نمايندگان مواجه شد سرانجام علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي براي روشن شدن تکليف اين ماده آن را به کميسيون اجتماعي ارجاع داد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اشتغال ، همزمان ، پزشکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.