سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چیت چیان در مراسم تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد

اعلام آمادگی وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه اتمی

وزیر نیرو از اعلام آمادگی این وزارت خانه برای توسعه نیروگاه اتمی با همکاری سازمان انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اعزامی به بوشهر چیت چیان با حضور در مراسم انتقال موقت نیروگاه اتمی بوشهر به بهره بردار ایرانی  که ظهر امروز برگزار شد گفت: این ایام که مقارن است با دفاع مقدس لذا با تحویل نیروگاه اتمی به ملت ایران و همه عزیزان تبریک عرض می کنم.  
 
وی افزود: چه قدر معنادار است که این موفقیت علمی در این هفته مقدس صورت گرفته است.
 
چیت چیان تصریح کرد: فداکاری ها و ایثارگری هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا امروز شاهد چنین موفقیتی باشیم.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: بهره گیری از نیروی اتمی به عنوان انرژی صلح آمیز در حال گسترش است به طوری که 380 هزار مگاوات برق در نیروگاه های جهان تولید می شود و حدود 12.5 درصد از تولید برق دنیا از طریق انرژی هسته ای تامین می شود.
 
وی تصریح کرد: در کشور ما بیش از 70 هزار مگاوات نیروگاه فعال است اما ظرفیت هزار مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر از جهات مختلفی قابل تامل بوده و این هزار مگاوات با هزار مگاوات تولیدی نیروگاه های حرارتی فرق دارد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر سهم قابل توجهی را در انرژی پایه برق را تولید می کند و استفاده از انرژی اتمی باعث افزایش امنیت انرژی در کشور است.  
 
وی تصریح کرد: اگر حدود 7 الی 8 میلیارد کیلوبات ساعت برق در سال تولید کند که چنین برنامه ای نیز دارد می تواند باعث رشد صنعت برق شود.
 
چیت چیان تصریح کرد: نیروگاه بوشهر باعث خواهد داشت 2 میلیارد دلار صرفه جویی در انرژی داشته باشیم.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: ارزش نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر بیش از هزار مگاوات نیروگاه های خورشیدی است.  
 
وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: این وزارتخانه اعلام آمادگی می کند در صورتی که سازمان انرژی اتمی مایل باشد به توصیه نیروگاه این چنینی ادامه دهد و همکاری کند.  
 
اضافه می شود مراسم تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به بهره بردار ایران عصر امروز با حضوررئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر نیرو برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در مکان انرژی اتمی بوشهر برگزار شد. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحویل ، موقت ، نیروگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.