سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب نوزادان برفکی خود باشید

بیماری برفک عمدتا به صورت دانه های سفید در داخل دهان می باشد که در کمین نوزادان است.

دکتر فیروزی فوق تخصص نوزادان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: علت بیماری برفک در نوزادان به علت مرطوب بودن مخاط دهان و پایین بودن سیستم ایمنی نوزادان است.

وی در ادامه افزود: نوزادی که از پستانک، سرشیشه و یا از سینه مادر تغذیه می کند، در صورتی که هریک از مواد بالا آلوده باشند، بیماری برفک در داخل دهان نوزاد مشاهده می شود.

وی گفت: عفونت مربوط به بیماری برفک یک عفونت فرصت طلب است و به علت ایمنی پایین نوزاد سریع در بدن او راه پیدا می کند و علائم آن به صورت: بیقراری نوزاد، تب خفیف و شیر نخوردن نوزاد بروز می کند.

دکتر فیروزی بیماری برفک را به صورت دانه های سفید در داخل گونه ها و بر روی زبان نوزاد دانست.

این فوق تخصص کودکان، اولین اقدام برای درمان این بیماری را مصرف قطره که توسط پزشک تجویز می شود، اعلام کرد و افزود: پس از آن استریل کردن سرشیشه و پستانک نوزاد ضروری است.

وی گفت: طول درمان این بیماری برای نوزاد 2 روز است و در شرایطی که بیماری حاد باشد، پزشک باید منابع آلوده موجود در اطراف نوزاد را مورد بررسی قرار دهد.

فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری عمدتا مشکلی برای مادران ایجاد نمی کند، اما احتمال یک سوزش خفیف در ناحیه سینه مادر، در صورتی که کودک شیرخوار باشد، وجود دارد.

برچسب ها: برفک ، سفید ، دانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.