سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید "مشعل" بر مقاومت تا آزادی "مسجد الاقصي"

رئيس دفتر سياسي جنبش حماس با هشدار درباره اقدامات يهودي سازي رژيم صهيونيستي در مسجد الاقصي، حمايت گسترده جهان اسلام را از قدس خواستار شد و مقاومت را تنها راه براي بازپس کردن مسجد الاصي دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خالد مشعل در گفتگو با شبکه تلويزيوني الجزيره در دوحه قطر درباره درباره ادامه يهودي سازي رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي گفت: ما در برابر حادثه بزرگي قرار داريم. هميشه مي گوييم قدس در معرض خطر قرار دارد و امروز اين شهر و مشخصا مسجد الاقصي با خطرناک ترين وضع تجزيه مکاني و زماني روبروست همان وضعي که براي حرم ابراهيمي در الخليل ايجاد شد. اسرائيلي ها مي خواهند هميشه بخشي از مسجد الاقصي را در اختيار داشته باشد و در برخي از موعدهاي زماني نيز مي خواهند درب هاي مسجد الاقصي را براي مراسم ديني خود ببندند همان طور که در حرم ابراهيمي چنين مي کنند.

 اين طرح مقدمه اي براي ويران کردن مسجد الاقصي است و تجزيه اين مسجد مقدمه اي براي ويران کردن آن است. همه نهادهاي رژيم صهيونيستي با قدرت از اين طرح حمايت مي کنند. از ماه مبارک رمضان گذشته تا کنون تلاش هاي اسرائيل در اين طرح تشديد شده است. در گذشته شماري از گروه هاي تندروي يهودي به مسجد الاقصي وارد مي شدند و امروز طرف هاي رسمي اسرائيل نظير دفتر نتانياهو، وزراي اسرائيل و فرمانده پليس اين رژيم از اجازه دادن به يهوديان براي اداي شعائر ديني خود در مسجد الاقصي خبر مي دهد. کميسيون امور داخلي کنيست(پارلمان رژيم صهيونيستي) مي خواهد همان وضع حرم ابراهيمي در مسجد الاقصي ايجاد شود. در روزهاي اخير و همزمان با اعياد يهودي حملات صهيونيست ها به مسجد الاقصي افزايش يافته است. فردا قرار است صهيونيست ها تظاهرات ميليوني با عنوان حج مقدس به مسجد الاقصي برگزار کنند. صهيونيست ها با اين تظاهرات مي خواهند طرح تجزيه مسجد الاقصي را عملي کنند.

وي افزود: اسرائيل از شرايط کنوني در منطقه براي اجراي اين طرح خطرناک عليه فلسطينيان و امت اسلامي استفاده مي کند. امروز کشورهاي اسلامي مشغول اوضاع داخلي خود هستند. فشارهاي گسترده اي عليه گروه هاي مقاومت فلسطيني وجود دارد. اسرائيل از مذاکرات خود با تشکيلات خودگردان فلسطين براي فريب دادن جهان براي پيشبرد اين طرح استفاده مي کند و ادامه اختلافات ميان گروه هاي فلسطيني به سود سياست هاي تل آويو است.

خالد مشعل درباره راه هاي مقابله با يهودي سازي قدس بيان داشت: در اين زمينه بايد چهار اقدام اساسي صورت بگيرد. نخست اين هميشه زنان و مردان قدس در حمايت از مسجد الاقصي تجمع و تظاهرات مي کنند. از آنان مي خواهم حضور گسترده اي امشب و فردا داشته باشند. فلسطينيان ساکن در اراضي اشغالي سال 1948 و کرانه باختري رود اردن نيز بايد از فلسطينيان ساکن قدس و تجمع آنان در مسجد الاقصي حمايت کنند. دوم اين که اسرائيل از ادامه اختلافات ميان گروه هاي فلسطيني و مسئله مذاکرات بهره برداري مي کند. از جنبش فتح، رياست تشکيلات خودگردان فلسطين و همه گروه هاي سياسي فلسطيني مي خواهم به صورت مشترک در حمايت از قدس تلاش کنند. مسئله قدس به مانند موضوعات سرزمين و بازگشت آوارگان فلسطين يک مسئله ملي است. سوم اين که در عرصه منطقه و بين المللي نيز از اتحاديه عرب، سران کشورهاي عربي مي خواهم حمايت سياسي و مالي گسترده اي در دفاع از قدس داشته باشند. چهارم اين که مقاومت تنها راه براي  بازپس گرفتن قدس و مسجد الاقصي است و بايد از همه نوع اشکال مقاومت به ويژه مقاومت مسلحانه استفاده کرد. بدون مقاومت، قدس را از دست خواهيم داد. از امت اسلامي مي خواهم در دفاع از قدس و مسجد الاقصي بسيج شوند.

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا براي مدتي در عرصه هاي سياسي و رسانه اي حضور ندارد؟بيان داشت: امروز امت اسلامي با اوضاع دشوار و درهم تنيده اي روبرو شده است. مسئله فلسطين نيز هميشه به حمايت توافقي و اجماعي در جهان اسلام نياز دارد. به دليل شرايط کنوني ترجيح دادم مدتي در عرصه رسانه اي حضور نداشتم ولي به زودي سخنراني خواهم کرد و ملت فلسطين و امت اسلامي را مخاطب قرار خواهم داد.
برچسب ها: مسجد ، القصی ، مشعل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.