سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باكتري كه مرگبارترين مسموميت غذايي را همراهي مي كند

در جوامع امروزه باكتري به نام بوتوليسم وجود دارد كه با استفاده از غذاهاي نادر، مرگبارترين مسموميت غذايي را پديدار مي كند.

تيرنگ نيستاني متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تمامي افراد بايستي در هنگام مسافرت و يا حتي زمان هايي كه بيرون از منزل هستند و از غذاهاي آماده استفاده مي كنند دقت كافي را به عمل آورند چرا كه در صورت عدم رعايت خطرات بسياري فرد را تهديد مي كند.

وي افزود: در جوامع امروز باكتري به نام بوتوليسم كه در واقع مرگبارترين مسموميت غذايي است وجود دارد كه به شكل ميله اي از قوي ترين سم عصبي و عضلاني است.

وي در ادامه گفت: راه هاي انتقال اين باكتري خطرناك، از طريق مصرف غذاهاي آلوده و خصوصا غذاهاي كنسروي و مانده وارد بدن مي شود.

وي اشاره كرد: زماني كه غذا به صورت طولاني در محيط باز قرار مي گيرد شرايطي براي تشديد توليد سم مساعدتر شده و توليد سم كشنده باعث دو چندان شدن گاز اين باكتري مي شود.

وي اظهار داشت: اكثر مواد غذايي همچون سوسيس، كالباس و همبرگر امكان سريع فاسد شدنشان بيشتر است چرا كه بايستي در تهيه و خريد اين نوع مواد غذايي، نوع مرغوب را انتخاب كنيم و از غذاهاي كنسروي كه زنگ زدگي، تورم و سوراخي دارند پرهيز شود./ع2

برچسب ها: غذایی ، مسمومیت ، باکتری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.