سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با برترین شیرجه روی سال های اخیر شیرجه تخته سه متر؛

دورخیز "هی چانگ" برای المپیک برزیل

"هی چانگ" ورزشکار 26ساله ی چینی از سال 2011 تاکنون عنوان برترین شیرجه روی تخته ی سه متر را در کارنامه ی خود دارد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، "هی چانگ" شیرجه رو کوتاه قامت ساکن شهر بجینگ، از سن شش سالگی ورزش شیرجه را آغاز کرد.

این ورزشکار 170سانتی متری و 62 کیلویی از دوران کودکی علاقه ی زیادی به رشته ی شنا نشان داد. پدر وی هنگامی که علاقه ی فرزندش به رشته های آبی را دید او را به مدرسه ی ورزش فرستاد که در آنجا وی علاقه ی واقعی خود یعنی شیرجه را انتخاب کرد.

"چانگ" از سال 2005 در رقابت های بین المللی برای اولین بار حضور پیدا کرد، اما به گفته ی "ژو جیهانگ" مربی او به یاد ماندنی ترین لحظه ی زندگی ورزشی او به مسابقات المپیک 2008 بجینگ برمی گردد که در آنجا موفق به کسب مدال طلای تخته ی سه متر در سن 21سالگی شد.
حامل مشعل بازی های آسیایی 2010 گوانگجو که به گفته ی خودش در اوغات فراغت به گوش کردن موسیقی، بدمینتون و بازی های کامپیتوری مشغول است الگوی ورزشی خود را شیرجه روی روس "دیمیتری سائوتن" معرفی می کند.

رشته ی شیرجه در خانواده ی این ورزشکار همه گیر است و علاوه بر "هی" خواهر و برادر او نیز به این رشته ی ورزشی مشغول هستند. علاوه بر این علاقه ی این ورزشکار به حریم خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست به گونه ای که وی پس از کسب مدال طلا در بازی های آسیایی 2006 اقدام به خرید یک خانه برای پدر و مادرش کرد.

"هی چانگ" که تا به امروز تقریبا به تمامی افتخارات ممکن در شیرجه دست یافته است همچنان با جسارت به تمرینات خود ادامه می دهد و برای کسب عنوانی با ارزش در رقابت های المپیک 2016 برزیل همت گمارده است.
 
*عناوین "هی چانگ" در رقابت های المپیک:
مقام اول در تخته سه متر- 2008 بجینگ
مقام دوم در تخته سه متر- 2012 لندن
 
*عناوین "هی چانگ" در رقابت های جهانی:
مقام اول در تخته ی سه متر- 2013 بارسلونا
مقام اول در تخته ی سه متر همزمان- 2013 بارسلونا
مقام اول در تخته ی سه متر- 2011 شاهنگهای
مقام اول در تخته ی سه متر- 2009 رم
مقام دوم در تخته ی یک متر- 2007 ملبورن
مقام سوم در تخته ی سه متر- 2005 مونترئال
مقام اول در تخته ی سه متر همزمان- 2005 مونترئال

و بیش از 50 عنوان مختلف در رقابت های جایزه بزرگ جهانی، آسیایی، بازی‌های آسیایی و لیگ جهانی در کارنامه این ورزشکار نامدار می درخشد.
برچسب ها: آسیایی ، لیگ ، کارنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.