سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش"معبر" شرکت کننده در جشنواره تئاتر مقاومت:

این نمایش،‌ حکایت زخم‌های شفا نیافته سه کهنه سرباز سال‌های دفاع مقدس است

مریم برزگر،که قرار است این نمایش را در قالب جشنواره تئاتر مقاومت روی صحنه ببرد گفت: با وجوداینکه متن این نمایش،واقع گرایانه و رئالیستی است، این اثر به شیوه و به شکل فانتزی اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برزگر در گفت و گو با ستادخبری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت درباره شیوه اجرای این اثر گفت: با وجود اینکه موضوع و موقعیت این نمایش رئالیستی است و این واقع گرایی از طریق بازی بازیگران نشان داده می‌شود ،اما در این اثر با گذر و ترفندهایی از فضای فانتزی و غیر واقعی بهره گرفته شده است برای مثال به جای طراحی جزئیات ریل قطار از نمادها و المان هایی استفاده می شود.

وی تاکید کرد: بن مایه نمایش"معبر" بر این واقعیت انکار پذیر تاکید دارد که گذشت زمان نمی‌تواند درمانی برای همه زخم های روح انسان بیابد.

کارگردان نمایش معبر اذعان کرد: در بین تمام اجرا لحظات و صحنه هایی وجود دارد که با جابجایی فضا ،کاراکتر زن نمایش که مونولوگ ها را ادا میکند وارد صحنه می شود، دنیای این زن با دنیای چهار مرد نمایش متفاوت است.در حقیقت این اثرتلفیق دو نمایش گویی است که یکی تک پرسوناژاست و در لابلای صحنه چهار پرسوناژی قرار می گیرد.

برزگر در تشریح مضمون این اثر گفت: نمایش "معبر" نوشته مشترک امین طباطبایی و کیومرث قنبری آذر ،حکایت زخم های کهنه و شفا نیافته سه کهنه سربازسال های دفاع مقدس است.آنها که بیست و چند سال پیش تمامی همرزمان خود را در عملیاتی شکست خورده از دست داده اند.آنها پس از گذشت سال ها با این پرسش که آیا نمی توانستند با عملکرد بهتر و ازخودگذشتگی مانع از شکست خوردن عملیات شوند،دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود :وجدان بیدار انسان حتی انسانی که غرق در روزمرگی است از هر فرصتی برای تلنگر زدن به وی استفاده می کند و در حقیقت انسان تا وقتی که انسان است هر گز محکمه ای بزرگتر و بالاتر از وجدان خویش نمی یابد.

برزگر همچنین خاطر نشان کرد:امین طباطبایی،حسام منظور،کیومرث قنبری آذر،مرتضی یونس زاده و مهناز ذبیحی بازیگران این نمایش هستند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.