سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ضرورت جابجایی روستاهای در معرض خطر رانش در استان

استاندار چهارمحال و بختياري شتاب بخشي به جابجايي روستاهاي در معرض خطر رانش این استان را مورد تاكيد قرار داد.

علي اصغر عنابستاني، با بيان اينكه 180 روستاي استان چهارمحال و بختياري در معرض خطر رانش قرار دارد گفت: شهرستان‌ هاي اردل، كوهرنگ، كيار و لردگان داراي بيشترين تعداد روستاهاي در معرض خطر هستند.
وی افزود: از اين تعداد روستاي در معرض خطر تاكنون 78 روستا جا به جا شدند و 33 روستا قابليت درجاسازي را دارند و 59 روستا نيز بايد هرچه سريعتر با همكاري ساكنان و دستگاه هاي متولي جا به جا شود.
عنابستاني با بيان اينكه استان چهارمحال و بختياري به دليل شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كوه هاي فراوان مستعد وقوع زمين لغزش است، تصريح كرد: قرار داشتن واحدهاي روستايي در شيب تند، رانش كوه و نامناسب بودن مصالح ساختماني از دلايل اصلي ضرورت جابجايي روستاهاي در معرض خطر این استان است.
استاندار چهارمحال و بختياري، با تاكيد بر آبرساني به روستاهاي دچار مشكل كم آبي اظهار داشت: با توجه به كاهش بارش در سال هاي اخير و تغيير الگوي بارش ها و امكان ادامه اين وضعيت در سال زراعي آينده بايد منابع تامين آب پايدار براي روستاهاي بحراني تامين شود.
معاون امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: روستاهاي در معرض خطر این استان در مسير سيل، رانش زمين، ريزش كوه، شيب‌هاي تند، مخزن سدها يا حريم رودخانه ها قرار دارد.
محمود عيدي افزود: در شهرستان كوهرنگ بخش بازفت روستاي چل، بايد هرچه سريع تر جا به جا شود و به مردم اين روستا پيشنهاد انتقال به شهرك رهبري ارائه شده اما قبول نكردند.
وی تصریح کرد: هم اكنون 18 روستاي در معرض خطر در شهرستان كوهرنگ شناسايي شده كه از اين تعداد، 9 روستا خالي از سكنه و 8 روستا به دليل قرار گرفتن در بستر درياچه تونل سوم كوهرنگ جزو روستاهاي درمعرض خطر می باشند. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.