سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردي مطرح کرد

اذعان عبدالله گل به نقش ايران در نشست ژنو 2

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پي اظهارات اخير عبدالله گل در خصوص ضرورت حضور ايران در نشست ژنو 2 گفت: اظهارات رئيس جمهور تركيه در مورد نشست اجلاس ژنو واقعي بوده و بدون حضور ايران، اين نشست نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت.

«علاءالدين بروجردي» رئيس كمسيسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، در پي اظهارات اخير رئيس جمهور تركيه در خصوص ضرورت حضور ايران در نشست ژنو 2 به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، گفت: اظهارات آقاي گل رئيس جمهور تركيه در مورد نشست اجلاس ژنو واقعي بوده و بدون حضور ايران، اين نشست نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت.

وي افزود: با توجه به مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص سوريه، سخنان رئيس جمهور تركيه نشان از يك نگاه واقع‌بينانه نسبت به ايران دارد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: تركيه به عنوان كشور برادر و دوست ايران مي‌تواند با اتخاذ مواضع درست در رفع بحران سوريه موفق عمل كند.

بروجردي تأكيد كرد: اميدواريم تركيه در ارتباط با اقدامات انجام گرفته در خصوص سوريه به خوبي عمل كند.

گفتني است، «عبدالله گل» رئیس جمهور ترکیه که به منظور حضور در اجلاس سالانه سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در داخل هواپیما به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ترکیه گفت: «به عنوان دو کشور دوست و همسایه، با جناب دکتر روحانی رئیس جمهور ایران دیدار خواهم کرد.

من پیشتر هم اعلام کرده‌ام و در یک مقاله به تفصیل در مورد این موضوع توضیح داده‌ام که ایران از توان منطقه‌ای بالایی برخوردار است و نمی‌توان برای حل بحران سوریه، راهکارهایی برگزید که نقش ایران در آن نادیده گرفته شده باشد.

سیاست‌های دولت ایران دارای اصول و بنیادهای مهمی است و از این گذشته دیپلمات‌های ایرانی هم کارآمد، عاقل و عملگرا هستند و بدون شک برای برگزاری کنفرانس ژنو2 هم باید از توان ایرانی‌ها استفاده کرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.