سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی صورت گرفت ؛

لاوروف خواستار حمایت کشورهای عضو برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه شد

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست شورای وزیران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که در سوچی (جنوب روسیه) در حال برگزاری است، خواستار حمایت کشورهای عضو این سازمان برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه شد .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، لاوروف گفت: ما نگرانی جدی در رابطه با اوضاع موجود پیرامون سوریه داریم، چرا که این مناقشه بطور واضح عواقب منفی نه تنها برای خاورمیانه، بلکه برای منطقه ما و در مجموع برای کل نظام حقوق بین‌الملل در پی خواهد داشت.
وزیر خارجه روسیه یادآور شد: در چنین شرایطی ضروری است تا مشکلات مربوط به این مناقشه، از جمله مسئله تسلیحات شیمیایی در سوریه، هر چه سریعتر از طریق مذاکره و تنها از راه‌های دیپلماتیک و سیاسی حل و فصل شود.
به گفته لاوروف، روسیه روی این مسئله حساب می‌کند که همه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از تلاش مسکو و همچنین جامعه بین‌الملل در این راستا حمایت کنند.
وی همچنین افزود :هزینه امحاء تسلیحات شیمیایی سوریه کمتر از تخمین یک میلیارد دلاری سوری‌ها است. این هزینه پس از بازدید بازرسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی از انبارها و تاسیسات سوریه مشخص می‌شود . 
وزیر خارجه روسیه روز گذشته ضمن انتقاد از برخورد باج طلبانه آمریکا نسبت به روسیه در خصوص مشروط کردن همکاری در برنامه نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه به تصویب قطعنامه‌ای در مورد این کشور که مجوز استفاده از توان نظامی را بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل صادر کند، اعلام کرده بود که روسیه ضامن نابودسازی سلاح‌های شیمیایی در سوریه نیست. مسئولیت مقامات مسکو راضی کردن دولت سوریه به پیوستن به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی بود که آن را انجام داده است. اکنون این سازمان ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی است که مسئول تحقق این برنامه است.

برچسب ها: بین الملل ، لاوروف ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.