سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

آغاز برداشت خرما از 5 هزار هکتار نخلستانهای فارس

برداشت خرما از 5 هزار هکتار نخلستان کازرون فارس آغاز می شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کازرون گفت: سطح زیر کشت محصول خرما ئر این شهرستان افزون برپنج هزار هکتار بوده که بیش از چهارهزار هکتار آن مربوط به نخلستان های منطقه خشت و کنار تخته و مابقی در منطقه بالاده و حومه کازرون و شاپور پراکنده است .

بازیار وضعیت تولید محصول خرما در سال جاری در شهرستان کازرون را خوب توصیف کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به این که از هر هکتار بطور متوسط حدود هفت تن ونیم محصول برداشت شده پیش بینی می شود در هرهکتار 35 هزار تن خرما و رطب از نخلستانهای این شهر ستان برداشت شود .

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کازرون ، ارقام مهم خرما در این شهرستان را شامل رقم های کبکاب ، زاهدی (قصب) ، مکتیو، شیخ العالی، قندی ، شکر، حاج باقری، گنتار، هلویی ، خوش خوار، برحی، بریمی را برشمرد .

این مقام مسئول گفت: مهم ترین فرآورد ه های میوه خرما که در صنایع تبدیلی بیشتر تولید می شود شامل قندخرما، شکلات، الکل، سرکه، نوشابه ، خمیر و آرد خرما عنوان کرد و افزود: ضایعات این محصول با ارزش نیز در تغذیه دامها و تهیه کمپوست بعنوان ماده آلی در تغذیه باغات و مزارع مورد استفاده قرار می گیرد ./س

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، خرما ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.