سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری فرانسه:دکتر روحانی خواستار تعامل سازنده غربی ها شد

دکتر حسن روحاني رئيس جمهور ايران امروز دوشنبه پيش از عزيمت به نيويورک ، مجازات هاي بين المللي کشورش را محکوم و غرب را به گفتگو درباره برنامه هسته اي ايران دعوت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ،دکتر روحاني  رياست هيئتي مهم را در سفر به نيويورک بر عهده دارد و روز سه شنبه در مقر سازمان ملل سخنراني ايراد خواهد کرد که همگان در انتظار شنيدن آن هستند. 
سفر رئيس جمهور ايران به نيويورک مهمترين سفر بين المللي وي بعد از انتخابش به اين سمت در ماه ژوئيه است.
دکتر روحاني پيش از عزيمت به نيويورک به خبرنگاران گفت:" مسير مجازات غير قابل قبول است. کساني که اين مسير را برگزيده اند به اهداف خود نخواهند رسيد."
شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي واداشتن تهران به تعليق برخي از فعاليت هاي هسته اي اش شش قطعنامه به تصويب رساند که در چهار مورد با مجازات همراه بود. غرب ظنين است که برنامه هسته اي غير نظامي ايران پوششي بر اراده اين کشور براي مجهز شدن به سلاح اتمي است.
دکتر حسن روحاني تصريح کرد: " غربي ها بايد به جاي مسير مجازات ، راه ديگري را  بر پايه تعامل ، مذاکره و تفاهم برگزينند." 
رئيس جمهور ايران در اوايل قرن حاضر رياست مذاکرات هسته اي ايران را بر عهده داشت و در آن زمان با تعليق غني سازي اورانيوم موافقت کرد. در سال 2005 ميلادي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پيشين ايران اين برنامه را از سر گرفت.
روحاني در سفر به نيويورک با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه ديدار خواهد کرد و هر چند واشنگتن تاکيد کرده است فعلاً‌  ديداري ميان اوباما و روحاني پيش بيني نشده است اما چنين ديداري دور از ذهن نيست. 
آمريکا و متحدانش تمايل ايران را براي گشودن باب گفتگو پسنديده اند اما همچنان به ايران ظنين اند. واشنگتن هفته گذشته اظهارات روحاني را ناکافي خواند و خواستار " اقدامات عملي " ايران شد.
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز از جهانيان خواسته است فريب اظهارات تسکين دهنده رئيس جمهور جديد ايران را نخورند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.