سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرکنندگان اختيار کامل براي خرج کردن ارز خود را دارند

وزير صنعت معدن و تجارت نخستين گام براي توسعه صادرات فرش دستبافت را حذف مصوبات دولت دهم در چگونگي هزينه کرد ارز حاصل از صادرات از سوي صادرکنندگان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت معدن و تجارت در حاشيه مراسم افتتاح بيست ودومين نمايشگاه بين المللي فرش دستبافت که امروز در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران گشايش يافت با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: نخستين گام در توسعه صادرات فرش دستباف حذف مصوبات دولت گذشته در خصوص چگونگي هزينه کرد ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان است .

وي افزود: صادرکنندگان بايد اختيار کامل در چگونگي هزينه کردن ارز حاصل از صادرات محصولات خود را داشته باشند اما بايد بگويم که اين اختيار بايد به صورت طبيعي انجام شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا ايران به صورت رسمي به آمريکا فرش دستبافت صادر مي کند اظهار داشت: اساساً صادرات فرش به امريکا ممنوع است اما از طريق مراجع ديگري ممکن است اين کار صورت گيرد.

وزير صنعت معدن و تجارت در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه آيا دولت برنماه هايي براي موافقت معافيت 15 درصدي براي صادرکنندگان فرش دستبافت در نظر خواهد گرفت يا خير گفت: صادرات معاف از ماليات است البته شايد 15 درصد معافيت مالياتي عنوان شده مربوط به فروش باشد که در اين رابطه نيز تدابير لازم اتخاذ خواهد شد.

نعمت زاده با تاکيد بر رفع محدوديت ها براي توليد و صادرات فرش دستبافت کشور اظهار داشت: ظرفيت کشور در صادرات فرش بسيار بالاست و بايد از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده کرد.

وزير صنعت معدن و تجارت در پاسخ به اين پرسش که آيا وزارت صنعت معدن و تجارت در دولت يازدهم برنامه هايي که براي حمايت از اين صنعت در دستور کار دارد اظهار داشت: دولت تازه کار خود را آغاز کرده اما بايد بگويم هدف ما حمايت از توسعه صادرات فرش دستبافت و رفع موانع توليد و صادرات است.

وزير صنعت معدن و معدن دولت يازدهم با اشاره به اينکه طي سالهاي اخير با توجه به سياست گذاري هاي صورت گرفته صادرات فرش دستباف کشور کاهش يافته افزود: علاوه بر مشکلات گذشته در چند ماه اخير نيز به دليل مشکلاتي در عرضه ارز مورد نياز صادرکنندگان در مرکز مبادله ارز صادرات فرش دستبافت با مشکلات متعددي روبرو شده است.

وي با اشاره به صادرات 500 الي 600 ميليون دلاري فرش دستبافت اظهار داشت: البته اين عدد را نبايد عدد قطعي دانست چرا که تغيير در شرايط در ميزان حجم صادرات فرش دستبافت موثر است .

وي در ادامه به گراني مواد اوليه و قيمت گذاري مربوط به اين حوزه اشاره کرد و گفت: اين مسئله منجر به بروز مشکلاتي براي فعالان صنعت فرش شده و وزارت صنعت،  معدن و تجارت در صورت کمبود عرضه ،مواد اوليه لازم را در اختيار توليدکنندگان قرار مي دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادر ، ارز ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.