سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

بازسازی خانه های روستایی کشور تا پایان برنامه پنجم

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور اظهار كرد: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور اظهار كرد: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شود که با توجه به  برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته به طور قطع آمار نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از هدف برنامه مذکور فراتر می‌رود.

"عزیزالله مهدیان" ، گفت: ساخت مسكن مقاوم و بادوام روستايي، حفظ هويت معماري بومي ‌مسكن روستايي‌، حفط سیمای زیبای روستا و ساخت مسكن روستايي مطابق زندگي امروزي از جمله اهداف این طرح است.

وي با بیان این‌ که بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی از سال 84 آغاز شده است، افزود: بر این اساس هر سال اعتباراتی به این منظور از سوی دولت اختصاص یافته که هم ‌اکنون میزان این تسهیلات ۱۲.۵ میلون تومان است.

مهدیان خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شود که با توجه به  برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته به طور قطع آمار نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از هدف برنامه مذکور فراتر می‌رود.

معاون بنیاد مسکن کشور همچنين از ارائه تسهیلات بهسازی برای احیای بافت های با ارزش روستایی در استان یزد نیز خبر داد و افزود: آمادگی داریم در زمینه احیای بافت های تاریخی کمک کنیم.

از سال 1384 تاکنون تعداد 17 هزار و 435 نفر از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد كرده‌اند كه از این تعداد، 14 هزار و 557 واحد مسکونی موفق به اخذ پایان کار شده‌اند./س

 
برچسب ها: بازسازی ، منازل ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.