سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در جمع خبرنگاران:

برای احداث نیروگاه بعدی با روس‌ها در حال مذاکره هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای احداث نیروگاه بعدی هم با روس‌ها در حال مذاکره هستیم، مذاکرات به خوبی پیش رفته و در آخرین کمیسیون مشترک اقتصادی که با طرف روسی داشتیم، از نظر راهبردی این مهم به عهده ایرانی‌ها واگذار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران؛ "علی اکبر صالحی" که به محض ورود به این شهر مورد استقبال استاندار بوشهر و جمعی از مسئولین قرار گرفت در جمع خبرنگاران، گفت: امروز مصادف با هفته دفاع مقدس است و تحویل نیروگاه بوشهر را که متقارن با این هفته بوده مبارک می‌دانم و این انتظار 36 _37 ساله که ملت ایران کشیدند، به ثمر رسیده است.

وی افزود: امروز شاهد محقق شدن این موضوع مهم هستیم و نیروگاه امروز به عهده مهندسان ایرانی قرار خواهد گرفت.

صالحی تصریح کرد: تمام مهندسان ایرانی مشغول خواهند شد و در این دوره گارانتی که 7 هزار ساعت کار خواهد بود مهندسان روسی نیز در این دوره حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برای احداث نیروگاه بعدی هم با روس‌ها در حال مذاکره هستیم، مذاکرات به خوبی پیش رفته و در آخرین کمیسیون مشترک اقتصادی که با طرف روسی داشتیم، از نظر راهبردی این مهم به عهده ایرانی‌ها واگذار شد.

صالحی اظهار داشت: یکی از بندها همین موضوع بود و توافقنامه کمیسیون مشترک تصویب شد و مذاکرات فنی بین کارشناسان ایرانی و روسی ادامه دارد و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد کلنگ زنی نیروگاه جدید در بوشهر باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اين سري قول مي‌دهيم نيروگاه‌هاي جديدي هسته‌اي همراه با آب شيرين‌کن باشند چراکه هر نيروگاهي قادر خواهد بود بين 200 تا 300 هزار مترمکعب آب را شيرين کند که اگر دو سه نيروگاه در بوشهر متصور باشيم براي سال‌هاي آتي مي‌‌شود البته در افق ميان‌مدت قريب به 1 ميليون مترمکعب براي اين مملکت و استان بوشهر تامين کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، نیروگاه ، بوشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.