سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

تولد قاسم،ظفر،گنبد و مروارید در مزارع مازندران

ارقام جدید محصولات زراعی مازندران معرفی شدند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه در کشت سویا رقم ظفر قابلیت کشت در مناطق میان بند استان را پیدا کرده است گفت:این رقم در مقایسه با کلزای ساری گل ، بیش از 300 کیلو گرم در واحد سطح افزایش تولید دارد.

رامئه با اشاره به اینکه بذر گیاه کلزا برای استان های گرمسیر و شمالی وارداتی و از نوع هیبرید هایولای 401 بوده که قیمت تمام شده بذر بسیار بالا و به دلیل تک رقمی بودن ریسک بالایی در برابر بیماری داشته،افزود:رقم ظفر از نوع کشت بهاره است که حتی گندم کشت شده پس از برداشت کلزا تا 20 درصد افزایش تولید خواهد داشت.

وی درباره رقم جدید آفتاب گردان که با مشارکت محققان مازندرانی و مؤسسه ملی با نام قاسم معرفی شد،تصریح کرد:این رقم هیبریدی برای معرفی 10 سال زمان برد و از ارقام زودرس است که عملکرد آن در مقایسه با دیگر ارقام بالاتر و در برابر بیماری مقاوم تر است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه در بحث گندم نیز دو رقم گنبد و مروارید دراستان معرفی شد،گفت:به دلیل اینکه محصولات زراعی استان به دلیل شرایط مساعد جوی بیشتر از 5 سال توان مقاومت در برابر بیماری را ندارند ،دائم در حال معرفی ارقام جدید هستیم.

رامئه همچنین از معرفی 5 رقم سویا با افزایش تولید تا 700 کیلوگرم در واحد سطح مازندران خبر داد و افزود:این ارقام،روغنشان در مقایسه با دیگر ارقام 24 درصد و پروتئین نیز تا 35 درصد افزایش دارد./س

برچسب ها: قاسم ، مروارید ، ظفر ، گنبد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.