سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشایار قاضی زاده:

آثار راه یافته به بخش تصویرسازی مفهوم مقاومت را به خوبی به مخاطب انتقال می دهد

نمونه ها و آثاری را که در بخش تصویر سازی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت انتخاب کردیم مفهوم مقاومت را به مخاطبان انتقال می دهد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران،دبیر بخش تصویر سازی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در گفت و گو با روابط عمومی جشنواره، با بیان این مطلب گفت: نباید سایر موضوعات را که در دیگر جشنواره ها هم به آن ها پرداخته می شود وارد جشنواره هنر مقاومت کرد ، بلکه باید تمرکزمان را بر روی موضوع جشنواره و مفاهیم ذکر شده در فراخوان بگذاریم.

قاضی زاده با اشاره به اینکه 160 اثر در بخش تصویر سازی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، بیان کرد: از این میان هیات داوران متشکل از حبیب ا.. صادقی، پرویز اقبالی و بنده 44  اثر  را برای ورود به مرحله دوم  انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه در این دوره آثار به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: البته سال گذشته هم آثار خوبی به معرض نمایش گذاشته شد ولی در این دوره آمار ارائه شده رضایت بخش تر بوده است.

قاضی زاده با اشاره به اینکه از دو تکنیک عمده در آثار بخش تصویر سازی بهره گرفته شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنیک و اجرای دستی بیشترین شمار آثار را در بر می گیرد و هنرمندان در این بخش از شیوه های رایج مانند کلاژ، گوآش، آبرنگ، اکلریک و... استفاده کرده اند. همچنین تعداد کمی از هنرمندان هم با استفاده از رایانه و تکنیک های موجود در کامپیوتر نمونه های  ارزنده ای را ارسال کرده اند.

وی سپس به آثار بین الملل بخش تصویر سازی اشاره کرد و افزود: تعداد آثار بخش بین الملل محدود بود ولی همان نمونه هایی که به دستمان رسید آثار خوب و قابل قبولی بودند، باید در دوره های آتی تبلیغات گسترش یابد تا شاهد حضور آثار بیشتری در این بخش باشیم.

دبیر بخش تصویر سازی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت روند برگزاری این دوره از جشنواره را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در هر دوره از جشنواره روند رو به رشدی را شاهد هستیم. از سوی دیگر امیدوارم در دوره های آینده بخش تبلیغات گسترده تر شود چرا که حوزه هنرهای تجسمی نیاز به تبلیغات بیشتری دارد ، همچنین باید اعتبارات جشنواره افزایش یابد تا دست مسئولان جشنواره بازتر باشد.

قاضی زاده همچنین به توزیع و چاپ آثار منتخب جشنواره جهانی هنر مقاومت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از آنجایی که هزینه چاپ افزایش یافته است بسیاری از نشریات به صورت مجازی فعالیت می کنند و این بستر مناسبی است تا از طریق فضای مجازی آثار راه یافته به جشنواره هنر مقاومت در معرض نمایش قرار بگیرند.

گفتنی است، سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ریاست جواد جباری و دبیر کلی حبیب ا... صادقی، آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود ./ص
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.