سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال تحريم بر فرش دستبافت ايران با حقوق بشر مغايرت دارد

تحريم فرش دستبافت از سوي برخي کشورها کاملا مغاير با قوانين حقوق بشر مي باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کريمي رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرش دستبافت  ايران با بيان مطلب بالا در مراسم افتتاحيه بيست و دومين نمايشگاه فرش دستبافت که هم اکنون در سالن خليج فارس نمايشگاه بين المللي تهران در حال برگزاري است اظهار داشت: يکي از مرزهاي تحريم آن است که کليه فعاليت هاي اقتصادي دولت جمهوري اسلامي مورد تحريم ظالمانه برخي کشورها قرار ميگيرد و اين درحالي است که از توليد و صادرات فرش دستبافت به طور کامل تحت مجموعه بخش خصوصي قرار دارد و هيچ ربطي به دولت ندارد.

وي افزود: با توجه به اين مهم تحريم اعمال شده از سوي برخي کشورها در خصوص فرش دستبافت کاملا مغاير با قوانين حقوق بشر مورد تائيد دنياست.

وي با اشاره به برخي مشکلات پيش روي صادرات فرش دستباف ايران اظهار داشت: از جمله مشکلات صادرات فرش دستبافت به ايران مي توان به حضور بخشنامه هاي غير کارشناسي شده از سوي دولت دهم اشاره کرد چرا که اين بخشنامه ها موجب بروز موانع جديد براي صادرات قالي ايراني شده است.

وي ادامه داد: اميدواريم در دولت يازدهم اقداماتي مبني بر رفع اين بخشنامه ها جهت توليد و صادرات فرش دستبافت انجام شود.

کريمي با اشاره به عدم پرداخت جوايز صادراتي توسط دولت دهم به صادرکنندگان به ويژه صادرکنندگان فرش دستبافت گفت: دولت دهم با وجود آنکه نسبت به تعهد خود در خصوص پرداخت جوايز صادراتي قول داده بود ولي تاکنون يک ريال هم از آن جوايز را به صادرکنندگان نداده است.

کريمي با اشاره به انجام تبليغات اساسي در سراسر جهان براي فرش دستبافت ايران گفت: مرکز ملي فرش ايران نياز به يک اقدام اساسي براي يک تبليغات اساسي دارد و هيزن آن از سوي دولت بايد درا ختيار اين مرکز قرار گيرد.

وي همچنين پاسدار حضور فعال رايزنان بازرگاني در سفارتخانه هاي ايران در سراسر کشور شد و کفت حضور فعال رايزنان آگاه نسبت به شرايط و بازار هر کشور مي تواند زمينه ساز افزايش بازارهاي صادراتي قالي ايراني شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تحریم ، فرش ، حقوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.