به گزارش
جامعه اطلاعاتي باشگاه خبرنگاران کرباسیان با اشاره به توزیع مرسولات پستی شهری و بین شهری هموطنان از طریق سرویس 193 خاطرنشان کرد: متقاضیان با استفاده از سرویس 193 می توانند مرسوله خود را از طریق پست های پیشتاز، عادی و ویژه به تمامی نقاط کشور ارسال کنند؛ همچنین این سرویس امکان ارسال مرسوله پستی را به صورت دست به دست در شهر نیز فراهم میکند که این امکان نظیر عملکرد پیکهای موتوری خواهد بود و ماموران پست بسته مورد نظر را در منازل و محل کار افراد تحویل گرفته و در آدرس مورد نظر توزیع می کنند.
مدیرعامل شرکت پست درخصوص مقرون به صرفه بودن نرخ خدمات این سرویس بیان کرد: با توجه به این که نرخ ارایه این خدمات همان هزینههای پستی است از این رو به نظر میرسد از نرخ خدمات پیک های موتوری و دیگر سرویس های ارسال مرسولات کمتر باشد.
وی با اشاره به این که این سرویس هم اکنون در استان اصفهان راه اندازی شده است گفت: سرویس 193 هم زمان با هفدهم مهرماه، روز جهانی پست در تهران نیز فعال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پست افزود: همچنین ظرف دو ماه آینده این سرویس در هفت استان بزرگ کشور شامل آذربایجان شرقی، البرز، خراسان رضوی، خوزستان گیلان، مازندارن و فارس و به تدریج تا پایان سال در دیگر استان ها راه اندازی خواهد شد.
کرباسیان حفظ اطمینان از امنیت و ایمنی کالا را از جمله مزایای این سرویس برشمرد و گفت: این سرویس در وقت و هزینه هموطنان نیز صرفه جویی خواهد کرد و برخی معضلات فعلی نابسامانی پیک های موتوری را برای انتقال مرسولات کاهش می دهد.
سرویس پست تلفنی امکان دریافت مرسولات پستی را از در منزل و محل کار افراد و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پستی فراهم میکند. با استفاده از این سرویس، متقاضیان استفاده از خدمات پستی می توانند با تماس تلفنی با شماره 193 ماموران شرکت پست را به در منازل و محل کار خود فراخوانده و مرسولات پستی خود را تحویل آنها داده و نرخ خدمات پستی را در محل پرداخت کنند.