سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

جرایم بیمه‌ای واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی اصفهان مشمول بخشیدگی شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: کارفرمایان واحدهای صنفی و صنعتی و کشاورزی که تا پایان سال 1391 بدهی قطعی حق بیمه و بیمه بیکاری به این سازمان داشته باشند می‌توانند از مزایای بخشودگی 100 درصد جرایم استفاده کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، علی‌اصغر دادخواه با اشاره به این مسئله که اجرای این طرح تا زمان 19/10/92 قابل اجراست اظهار داشت: کارفرمایان باید در اجرای این قانون تا تاریخ یاد شده نسبت به تعیین تکلیف نهایی بدهی خود اقدام کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه از صد در صد بخشودگی جرایم بیمه‌ای خبر داد که بدهی قطعی خود را تا موعد اجرای این قانون به صورت یکجا پرداخت کند.

وی افزود: کارفرمایان در صورتی توانایی پرداخت بدهی‌های قطعی معوقه بابت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری لغایت اسفند ماه 91 را به صورت یکجا نداشته باشند، می‌توانند درخواست کتبی خود مبنی بر تقسیط بدهی‌های کارگاه را حداکثر تا تاریخ 19/10/92 ارائه و ثبت دفتر شعبه نمایند.

این مسئول ادامه داد: در این صورت با توافق شعبه مربوطه، بدهی مزبور مشروط بر اینکه سررسید آخرین قسط بدهی از 29/12/92 تجاوز ننماید، تقسیط نامه مربوطه صادر می‌شود.

دادخواه در ادامه با اشاره به بدهی چهار هزار میلیاردی کارفرمایان کارگاه‌های طرف قرارداد این سازمان گفت: ابلاغ قانون بخشودگی جرایم گام موثری در تسهیل وصول مطالبات و تکریم شرکای اجتماعی سازمان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با ارایه گزارشی از خدمات بیمه‌ای و عملکرد این اداره کل گفت: هم اکنون در استان اصفهان یک میلیون و دو هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از یک میلیون و 638 هزار نفر بیمه شده تبعی تحت پوشش این سازمان است که بیش از 63 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 3 میلیون و 50 هزار نفر زیر پوشش حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان هستند، ادامه داد: این بیمه شدگان توسط 40 شعبه اصلی، 24 شعبه اقماری و 13 کارگزاری خدمات‌دهی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به رشد بیمه‌شدگان خاص در استان اصفهان یادآور شد: هم اکنون بیمه شدگان کارگران ساختمانی 31 هزار و 700 نفر و  بیمه قالی بافان و هنرمندان صنایع دستی 48 هزار و 186 نفر و مددجویان و زنان سرپرست خانوار بالغ بر 23 هزار نفر تحت پوشش می‌باشند.

دادخواه ادامه داد: با افزایش چتر حمایتی این سازمان ، تاکنون 1200 نفر از بسیجیان، 2500 نفر از خادمین مساجد و 8 هزار و 160 نفر از طلاب و روحانیون و بالغ بر هزار نفر از باربران انفرادی در استان اصفهان بیمه شده‌اند.

وی متذکر شد: در استان اصفهان تاکنون 192 هزار نفر مستمری‌بگیر وجود دارد که این اداره کل ماهیانه بالغ بر 148 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور اذعان داشت: تاکنون در استان اصفهان بیش از 20 هزار نفر با اجرای این قانون بازنشسته شده‌اند که 90 درصد آنان از صنایع ریسندگی و بافندگی و نساجی می‌باشند./ج1

برچسب ها: بیمه ، کشاورزی ، بازنشستگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.