سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با آغاز سال تحصیلی جدید؛

مدارس، زیر ذره بین بازرسان بهداشت

کارشناس بهداشت محیط اداره بهداشت مرکز جنوب تهران از بازرسان مدارس طی فصل پاییز و بهار خبر داد.

آزموني، كارشناس اداره بهداشت مرکز جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بابیان اینکه واحد بهداشت محیط هر سال تحصیلی دوبار در فصل های پاییز و بهار از مدارس بازدید می کند، افزود: 247 مورد مدرسه ابتدایی دولتی، 132 مورد مدرسه راهنمایی دولتی 155 دبیرستان دولتی تعداد مدارس تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب به تفکیک مقاطع تحصیلی است. 

وی در ادامه با بیان اینکه کنترل بهداشتی بوفه ها از نظر ساختمانی، لوازم کار، بهداشت فردی و مواد غذایی که در بوفه عرضه می شود، گفت: بایستی مطابق لیست اعلامی از سوی وزارت بهداشت بوده و از عرضه مواد غذایی غیر مجاز مانند سوسیس و کالباس، محصولات فاقد پروانه ساخت و . . . خودداری کنند. 

آزمونی در ادامه تصریح کرد: همچنین نمونه برداری از مواد غذایی نیز از بوفه ها انجام می شود که در صورت آلوده بودن پاسخ آزمایشات مراتب به مراجع قضایی اعلام می شود. 

این کارشناس بهداشت محیط در ادامه اظهار داشت: کنترل وضعیت حمل و نقل، محل نگهداری و نحوه توزیع شیر که متاسفانه اغلب مدارس فاقد جایگاه مشخص جهت نگهداری شیر است، همچنین نمونه برداری از شیر نیز در مدارس انجام می شود. 

آزمونی ادامه داد: کنترل وضعیت بهداشتی کلاس ها از نظر روانشناسی، وضعیت دیوارها، میز و نیمکت ها، وسایل سرمایشی و گرمایشی، کنترل نحوه دفع زباله از دیگر اقدامات بازرسان اداره بهداشت محیط مرکز جنوب تهران است. 

آزمون در پایان خاطر نشان کرد: همچنین کنترل وضعیت ایمنی مدرسه از نظر وسایل ورزشی، حیاط مدرسه، آزمایشگاه ، کپسول آتش نشانی، و کنترل آبدارخانه از نظر وضعیت ساختمانی، لوازم کار و بهداشت فردی نیز توسط بازرسان انجام می شود. /ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.