سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشمندان درباره دوستی موش ها و گربه ها هشدار می دهند+ عکس

دانشمندان به تازگی نتایج عجیب و غیر قابل باوری در خصوص دوستی گربه ها و موش ها دریافته اند که ربطی به تعاملات اجتماعی این دو حیوان ندارد و در اثر اختلالات ناشی از انگل توکسوپلازموز رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ 3 گونه شایع از انگل توکسوپلازموز وجود دارد که باعث کمتر شدن ترس موش ها از گربه ها حداقل به مدت 4 ماه می شود.

گفتنی است: پزشکان با مطالعه بر روی موش ها دریافته اند که این اختلال رفتاری در موش ها، 3 هفته پس از ابتلا به انگل توکسوپلازموز رخ می دهد و حتی می تواند در غیاب کیست انگل نیز همچنان اثر گذار باشد.

بررسی ها نشان می دهند؛ این انگل توکسوپلازموز می تواند کشنده باشد و در مادران باردار باعث سقط جنین های خود به خودی شود همچنین این انگل در کودکان و یا افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است می تواند اثرات بسیار خطرناکی برجا بگذارد.

دانشمندان دریافته اند که عفونت از طریق این انگل می تواند باعث تغییرات دائمی از مغز جوندگان شود.

انگل توکسوپلازموز بر زندگی حدود 1.3 مردم جهان تاثیر می گذارد و در برهه هایی از زندگی می تواند آن ها را آلوده کند.




علائم مبتلایان به این انگل، شبیه به بیماری آنفولانزا است و معمولاً عفونت از طریق گوشت نپخته حاوی کیست های انگل و یا انتقال از مادر به جنین منتقل می شود.

این انگل در روده ی گربه ها نقش میزبان را دارد ، رشد می کند و دفع می شود.

موارد جدیدی از پژوهش های پزشکی نشان می دهند که عفونت مزمن با انگل توکسوپلازموز می تواند منجر به بیماری اسکیزوفرنی و یا حتی خودکشی در بیماران مبتلا به مشکلات روانی شود./ع2

برچسب ها: انگل ، کودک ، باردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.