سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جداسازی فلزات سنگین با جاذب طبیعی پوسته تخم‌مرغ

آلودگی ناشی از فلزات سنگین یکی از معضلات محیط زیست است که در این میان بهره‌گیری از جاذب ارزان نظیر پوست تخم‌مرغ ارزشمند است.

میترا احمدی، استادیار گروه مهندسی شیمی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: استفاده از فلزات سنگین در زمره موادی هستند که تخلیه مقادیر کم آنها در محیط منجر به ایجاد اثرات سوء شدیدی بر اکوسیستم حیاتی می‌گردد. 

وی گفت: فلزات سنگین بسیار سمی و بازگشت‌‌ناپذیر می‌باشند که در این میان فلزاتی مثل آلومینیوم، سرب، مس، نیکل و روی از اهمیت بیشتری برخوردارند. 

احمدی در خصوص طرح بررسی اثر جاذب طبیعی پوسته تخم‌‌مرغ بر جداسازی فلزات سنگین که به همت سیما عوض مقدم استادیار گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است اظهار داشت: توانایی پودر پوسته تخم‌مرغ به عنوان جاذب زیستی میکروبی برای حذف اولیه یون‌های فلزی مانند سرب  در حالت تک‌مغزی و حالت چندمغزی مورد آزمایش قرار گرفت و هدف توسعه جاذب‌های یونی فلزی ارزان و موثر بود که به عنوان جایگزین جاذب‌های اقتصادی موجود به وفور در دسترس بود و این نحوه بیو جذب نسبت به سایر عملیات‌ها که گران و با عملیات پیچیده  و مشکلات تصفیه‌ای همراه‌اند گزینه بهتری تلقی می‌شود./ح

برچسب ها: فلزلت ، شیمی ، اکوسیستم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.