سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان از مصرف ماهی غافل نشوند

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانش آموزان چون در مرحله رشد قرار دارند برای استحکام بخشیدن به استخوان هایشان حتما در برنامه غذایی خود ماهی نیز مصرف کنند.

 دکتر صفوی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه گروه دوم گروه گوشت، تخم مرغ و حبوبات است، گفت: در این گروه تمامی گوشت ها، ماهی ها، جگر، دل، تخم مرغ، حبوبات ، لوبیا، عدس، لپه و...، گردو، پسته و... قرار دارد و کودکان و نوجوانان باید روزانه به طور متوسط 2 الی 3 واحد از این گروه را مصرف کنند، که هر واحد از این گروه را مصرف کنند، که هر واحد از این گروه برابر 100 گرم گوشت است مثلا 2 عدد تخم مرغ به اندازه یک واحد است.

 دکتر صفوی در ادامه اظهار داشت: بهتر است گوشت سفید یعنی مرغ و ماهی بیشتر از گوشت قرمز ( گوسفند و گاو) استفاده شود، ماهی ها منبع مناسبی از پروتئین های با کیفیت و خوب و ارزان هستند که به مصرف آن ها نیاز ما به پروتئین تامین می شود.

 این متخصص تغذیه ادامه داد: ماهی ها منابع خوب پروتیئن و دارای استخوان های ریز هستند که با استخوان خورده می شوند و منبع خوبی از کلسیم نیز هستند، چربی های قابل رویت گوشت ها قبل از پختن را باید جدا کنیم مثل دنبه اضافی، ضایعات گوشت و... باید جدا شود ، چرا که چیز خوبی برای رشد نیستند و تا حد امکان انواع گوشت ها باید به صورت آبپز و کبابی مصرف شود و سرخ نشود  که ما متاسفانه رنج چاقی مان در کودکان و نوجوانان به شدت در کلان شهرها دو رقمی شده است و بهتر است مراقب وزن کودکانمان نیز باشیم.

 وی با بیان اینکه  حبوبات منبع خوبی از پروتئین هاست، ادامه داد: اگر حبوبات با ترکیب غلات استفاده شود یک پروتین با کیفیت را تشکیل می دهند.

دکتر صفوی در خصوص انواع مغزها( گردو، پسته و...) نیز بیان کرد: انواع مغزها منبع خیلی  خوبی از پروتیئن و آهن هستند که می شود به عنوان میان وعده از نوع خامش که نمک کمتری دارند استفاده کنیم./ح
برچسب ها: ماهی ، پروتئین ، گوشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.