سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

قهرمانی دانش آموزان آملی در مسابقات رباتیک مازندران

دانش آموزان آملی در مسابقات رباتیک (نادکاپ۲) مازندران مقام قهرمانی را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری دومین دوره مسابقات رباتیک مازندران شهریور ماه در ۳ مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در سالن پیامبر اعظم شهرستان نور برگزار شد.

این مسابقات در سه بخش حل ماز مستقیم، حل ماز هوشمند، فوتبالیست و ربات‌های جنگجو انجام شد.

مدیر دبستان پیشتازان کامپیوتر ایران در آمل با بیان اینکه در این مسابقات، دانش آموزان این دبستان (پسرانه-آمل) موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در بخش حل ماز مستقیم شدند، گفت: در مقطع ابتدایی مهربد ایزدی آملی رتبه اول، سید‌هانی حسینی رتبه دوم و نیما نظامی‌رتبه سوم را کسب نمودند.

اصغر نژاد هدف از برگزاری مسابقات رباتیک را بالا بردن سطح علمی‌و ایجاد نشاط آموزشی در دانش آموزان با درهم آمیختن مباحث تئوری و آزمایش‌های عملی دانست.

وی در رابطه با اهمیت ربات‌ها افزود: ربات‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند ایمنی، میزان تولید، بهره و کیفیت محصولات را افزایش دهند و در موقعیت‌های خطرناک کارکنند و با این کار جان هزاران انسان رانجات دهند.

بگفته مدیر دبستان پیشتازان کامپیوتر ایران در آمل: ربات‌های حل ماز، گروهی از ربات‌ها هستند که می‌توانند یک مسیر ناشناخته را طی کنند و به مقصد برسند؛ مسیر ناشناخته در مسابقات و آزمایش‌ها یک ماز است و در عمل می‌تواند یک شهر یا یک مکان نامشخص باشد./ز

برچسب ها: قهرمان ، آمل ، رباتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.