سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه هنرمندان ایران دوره های آموزشی برگزار می کند

دوره های آموزشی کوتاه مدت انجمن تصویرگران که قرار بود در شهریور برگزار شود، به 16 تا 23 مهر موکول شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‎عمومی خانه هنرمندان ایران، انجمن تصویرگران در کنار کلاس‎های ترمی تصویرگری خود، با همکاری خانه هنرمندان ایران اقدام به برنامه‎ریزی مجموعه آموزشی کوتاه مدت «اتاق روشن» کرده است. این مجموعه آموزشی قرار بود از  16 تا 23 شهریور در خانه هنرمندان ایران برگزار شود اما به دلیل فرصت کم ثبت‎نام و برخی موارد دیگر، از سوی کمیته آموزش انجمن مورد بازنگری قرار گرفت و زمان برگزاری آن به 16 تا 23 مهر موکول شد.
 
«اتاق روشن» درس‎هایی در تصویرگری ادبیات داستانی است که در سه بخش برنامه‎‎ریزی شده است و می‎تواند در طول یک هفته تصویرگران و علاقه‎مندان را با مباحثی حرفه‎ای و تخصصی از تصویرگری آشنا کند.
 
در بخش اول که به صورت نظری و با عنوان «تصویرگری؛ تولد یک هنر» برگزار می شود، کارگاه های آموزشی «مخاطب‎شناسی کتاب کودک و نوجوان» سه شنبه 16 مهر توسط «مهنوش مشیری»، «جشنواره‎های بین‎المللی تصویرگری، رویکردها و اهداف» پنجشنبه 18 مهر توسط «سحر ترهنده»، «تاریخچه تصویرگری در ایران» شنبه 20 مهر توسط «علی بوذری» و «معرفی انواع کتاب‎سازی کتاب‎های تصویری و مصور» دوشنبه 22 مهر توسط «مرتضی زاهدی» برگزار می شود. این کلاس ها در تاریخ های یاد شده از ساعت 15 تا 17:20 در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
 
در بخش دوم که به صورت نظری و با عنوان «سفر طولانی اثر از متن تا تصویر» برگزار می شود، کارگاه های آموزشی «کشف درونمایه داستان برای تصویرگری» سه شنبه 16 مهر توسط «کیوان عسگری»، «تعامل مدیر هنری و تصویرگر؛ وظایف و اهداف» پنجشنبه 18 مهر توسط «کیانوش غریب‎پور»، «چگونگی انتخاب تکنیک برای متن»، شنبه 20 مهر توسط «پژمان رحیمی‎زاده» و «صفحه‎آرایی کتاب تصویری؛ راهکارها و مشکلات» دوشنبه 22 مهر توسط «علی هاشمی شهرکی» برگزار می شود. کلاس های این بخش در تاریخ های یاد شده از ساعت 17:30 تا 20 در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
 
بخش سوم این دوره که به صورت عملی و با عنوان «تصویرگر و مخاطبانش» برگزار می شود، کارگاه های آموزشی «چگونه برای مخاطب نوجوان تصویرگری کنیم؟» چهارشنبه 17 مهر توسط «عطیه مرکزی»، «چگونه برای مخاطب بزرگسال تصویرگری کنیم؟» جمعه 19 مهر توسط «محمدعلی بنی‎اسدی»، «چگونه برای مخاطب کودک تصویرگری کنیم؟» یکشنبه 21 مهر توسط «فاطمه رادپور» و ، «چگونه برای مخاطب خردسال تصویرگری کنیم؟» سه شنبه 23 مهر توسط «سحر حق‎گو» برگزار می شود. کلاس های این بخش در تاریخ های یاد شده از ساعت 10 تا 17 در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
 
 برای شرکت در کارگاه‎های عملی، متقاضی باید با هماهنگی قبلی 5 اثر تصویرگری خود را به همراه رزومه به tasvirgaran@casi.ir  ارسال کند.
 
به هنرجویانی که در یک بخش کامل یا کل مجموعه حضور یابند گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.
 
بر اساس بسته پیشنهادی انجمن تصویرگران هزینه ثبت نام برای شرکت در کل مجموعه 430 هزار تومان است، اما علاقمندان می توانند تنها در یک یا چند بخش این دوره ثبت نام کنند. بر این اساس هزینه دو بخش نظری 150 هزار تومان، یک بخش نظری 90 هزار تومان، دو کارگاه عملی و یک بخش نظری 230 هزار تومان و بخش عملی (چهار کارگاه عملی) و یک بخش نظری 350 هزار تومان است.
 
گفتني است؛  علاقمندان می‎توانند برای آگاهی بیشتر با تلفن‎های 88424320 و 88441049 تماس حاصل نمایند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.