سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی "دشمن شناسی" در برنامه رادیویی"حدیث حماسه"

برنامه رادیویی "حدیث حماسه" یکشنبه 31 شهریورماه با توجه به آیات قرآن کریم به بررسی وتبیین "دشمن شناسی" در قاعده نفی سبیل می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن , برنامه  "حدیث حماسه" یکشنبه 31 شهریور ماه با نگاهی قرآنی به تبیین  قاعده نفی سبیل با توجه به آیه 141 سوره نساء می پردازد.

خداوند متعال در این آیه می فرماید: الَّذينَ يَتَرَبَّصُونَ بِکُمْ فَإِنْ کانَ لَکُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قالُوا أَ لَمْ نَکُنْ مَعَکُمْ وَ إِنْ کانَ لِلْکافِرينَ نَصيبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْکُمْ وَ نَمْنَعْکُمْ مِنَ الْمُؤْمِنينَ فَاللَّهُ يَحْکُمُ بَيْنَکُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً منافقان همانها هستند که پیوسته انتظار می کشند و مراقب شما هستند اگر فتح و پیروزی نصیب شما گردد ، می گویند: مگر ما با شما نبودیم؟ ( پس ما نیز در افتخارات و غنایم شریکیم! )"و اگر بهره ای نصیب کافران گردد ، به آنان می گویند: مگر ما شما را به مبارزه و عدم تسلیم در برابر مؤمنان ، تشویق نمی کردیم؟ ( پس با شما شریک خواهیم بود! ) " خداوند در روز رستاخیز ، میان شما داوری می کند و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است.

در این برنامه حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به این آیه درباره ویژگی های دشمن توضیحاتی را بیان می کند تا در بحث دشمن شناسی بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم.

در بخش اطلاع رسانی برنامه "حدیث حماسه" نیز فراخوان همایش ها، برنامه ها و نشست های تخصصی پیرامون شعار سال  به اطلاع شنوندگان برنامه می رسد تا درصورت تمایل  در این برنامه ها شرکت کنند.

برنامه "حدیث حماسه"  با هدف تبیین مفاهیم وابعاد مختلف پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 92 بر اساس آموزه های قرآنی به تشریح وظایف و رئوس اقدامات لازم مسئولان قرآنی و قوای سه‌گانه کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به همت  گروه اطلاع رسانی و امور مجازی رادیو قرآن به سردبیری سمیرا قنبری  و تهیه کنندگی  فاطمه سالمی  یکشنبه و سه شنبه هر هفته ساعت 11:45 به مدت 10دقیقه برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.