سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

دفاع مقدس آیینه وحدت ملی ایران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: دفاع مقدس آیینه تمام عیار وحدت ملی و نماد ایمان و ولایت پذیری ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس اظهار داشت: در حالیکه دشمنان اسلام سعی داشتند تا نور انقلاب اسلامی را در دل مستضعفان جهان را بواسطه جنگ خاموش کنند اما ملت ایران با سرافرازی و مقاومت بی‌نظیر خود موجب درخشندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره 8 سال دفاع مقدس ملت ایران با از خودگذشتگی و جانفشانی در مقابل تمامی دشمنان اسلام ایستادگی کردند ادامه داد: وحدت ملی، ایمان و گوش سپردن به فرامین رهبری موجب شد تا ملت ایران در برابر قدرت‌های استکباری به پیروزی برسد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تشبیه انقلاب اسلامی به عنوان نوری در ظلمت و جهل زمانه در جمع نمازگزاران اظهار داشت: دشمنان اسلام درصدد بودند تا این نور را در دوران دفاع مقدس خاموش کنند اما این انقلاب با سرمایه ایمان، وحدت و تبعیت از فرامین رهبری سرافراز تر از گذشته موجب درخشش در تاریخ اسلام شد.

وی تاکید کرد: ساده لوحانه است اگر شخصی تصور کند که 8 سال دفاع مقدس جنگ بین دو کشور ایران و عراق بوده است بلکه در این دوران ایران اسلامی در برابر 26 کشور دنیا ایستادگی کرد.

خطیب جمعه زاهدان با اشاره به اینکه شوروری به عنوان یکی از حامیان کشورعراق کمک‌های تسلیحاتی زیادی به این کشور داشت ادامه داد: در دوران گرباچف رهبر شوروی سابق به سران عرب این اطمینان داده شده بود که عراق پیروز نبرد با ایران است.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: کشورهای انگستان فرانسه، ایتالیا، آمریکا و سایر کشورهای دنیا از جمله قدرت‌هایی بودند که برای مقابله با انقلاب اسلامی به کشور عراق کمک تسلیحاتی می‌کردند.

وی ارائه خدمات اطلاعاتی و اعطای تسلیحات شیمیایی را از جمله اقدامات خیانتکارانه انگلیسی ها به انقلاب اسلامی عنوان کردو اظهار داشت: هر چند میزان کمک های کشورهای اروپایی به عراق در دوران دفاع مقدس به خاطر عدم انتشار اسناد در هاله ای از ابهام قرار گرفته است اما بسیاری از اسناد نیز مانند اعطای 10 میلیون مین زد نفر توسط ایتالیا، اعطای هواپیماهای جنگنده از طرف فرانسه به رژیم بعثی از جمله خوش خدمتی هایی است که همه از آن اطلاع دارند.

وی بیان داشت: عربستان، آمریکا، بل‍ژیک، شیلی، سودان، کویت، آلمان، سوئیس و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که در ردیف متهمان کمک به عراق در جنگ با ایران قرار دارند/س

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، آیینه ، وحدت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.