سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصه فرماندهان/

فرمانده جديد، زندگینامه داستانی شهید احمد متوسلیان + دانلود کتاب

اين كتاب زندگينامه داستانى شهيد "احمد متوسليان" ازفرماندهان سپاه ايران، در دوران "جنگ ايران و عراق" است.

به گزارش ويژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، اين كتاب زندگينامه داستانى شهيد "احمد متوسليان" ازفرماندهان سپاه ايران، در دوران "جنگ ايران و عراق" است.
 
کتاب "فرمانده جدید"، زندگینامه داستانی شهید "احمد متوسلیان" است که توسط "حسین نیری" نگاشته شده است؛ "متوسلیان" در مبارزات انقلاب اسلامی 57 نقشی فعال داشت؛ وی‏ در پاکسازی شهرهای کردستان از وجود ضد انقلاب کرد نقشی چشمگیر داشت.

 در سال 1360 تیپ 27 محمد رسول‏‌اللّه(ص) را در قرارگاه کربلا تشکیل داد؛ در عملیات‌‏های فتح‏‌المبین و بیت‏‌المقدس حضوری مؤثر داشت، در سال 1361 با حمله نیروهای اسراییلی به لبنان، احمد و همرزمانش برای کمک به مردم سوریه و لبنان به آن کشور عزیمت‏‌ کردند، اما علی‏رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک، توسط شبه ‏نظامیان مارونی دستگیر شد و هیچگاه به ایران بازنگشت.
 
محبوبيت شهيد در ميان بسيج‏ي‌ها و شور و اشتياق آنها براى ديدارفرمانده‏شان، ماجراى دستگيرى يكى از عوامل ضدانقلاب، شهادت يكى از دوستان صميمى شهيد متوسليان و غم و بي‏قرارى ‏وى در اين ماجرا، برخورد متوسليان با مسئول بيمارستان منطقه ‏جنگى به‏ خاطر سهل‌‏انگارى در رسيدگى به مجروحان جنگى، همراهى اين شهيد با بسيجي‌ها در آموزش‏‌هاى سخت نظامى، كسب اطلاعات از يك فرمانده عراقى، در جريان آزادسازى‏ خرمشهر،  مخابره پيام پيروزى و آزادى خرمشهر، توسط شهيدمتوسليان ... محتواى 12 فصل كتاب را دربر مى‌‏گيرد.

این کتاب توسط دفتر ادبيات و هنر مقاومت تدوین و با جلد شمیز منتشر شده است.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.