سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای کاهش پوکی استخوان در جامعه؛

مالیات کارخانه های تولید مواد لبنی کاهش یابد

به منظور پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در جامعه باید مالیات کارخانه های تولید و توزیع مواد لبنی کاهش یابد و این مالیات ها به سوی کارخانجات تولید مواد دخانی و نوشابه ها سوق یابد.

دکتر سید محمود طباطبایی رییس انجمن پوکی استخوان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: کل دولت هایی که عضو سازمان ملل متحد هستند به طبع عضو سازمان جهانی بهداشت نیز هستند و منشور سازمان نیز برای آنها قابل اجرا است پوکی استخوان به قدری شایع شد که یک دهه را به نام پوکی استخوان نامگذاری کرد.
 
وی گفت: پوکی استخوان هزینه بسیار زیادی را به جوامع تحمیل می کند باید در این خصوص سطح آگاهی مردم را افزایش داد و زمینه بهره گیری از تغذیه سالم و رسیدن مواد غذایی کافی به خصوص افرادی که در سن رشد هستند را مورد توجه قرار داد.
 
طباطبایی تصریح کرد: مادران باردار شیر خواران کودکان دبستانی باید امکان دسترسی آنها را به غذای سالم فراهم کرد که از جمله آن توزیع شیر رایگان در مدارس و شیر ارزان برای تمام افراد جامعه است.
 
رییس انجمن پوکی استخوان تصریح کرد: دولت باید با کاهش مالیات کارخانه های تولید و توزیع مواد لبنی و غذای سالم این مالیات ها را به سوی کارخانجاتی مانند کارخانه های مواد دخانی و ... که مواد مضر برای سلامت تولید می کنند سوق دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین امکان بهره وری از غذای سالم را فراهم کنند و جلوی پیشرفت توسعه مواد غیر سالم را بگیرند./ع2
برچسب ها: غذا ، بهداشت ، دخانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.