سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

سند توسعه صنايع دستي استان با محور توليد تدوين شود

نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي، تدوين سند توسعه صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري را با محور توليد، اشتغال و درآمدزايي خواستار شد.

سعيد زمانيان دهكردي در نشست كارگروه برنامه ريزي اشتغال استان چهارمحال و بختياري گفت: سند توسعه و گسترش صنايع دستي استان بايد به تفكيك اولويتي صنايع هر شهرستان و هدف توسعه صادرات تدوين شود تا سرمايه گذاران با اطمينان خاطر در اين زمينه سرمايه گذاري كنند.
وي افزود: سند توسعه و گسترش صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري بايد با اسناد بالا دستي این استان نظير سند توسعه برنامه پنجم، سند اشتغال و سند توسعه صادرات غيرنفتي همگام باشد.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي استاندار چهارمحال و بختياري نيز در در اين نشست، گفت: توسعه صنايع دستي آثار اجتماعي مهمي در ايجاد شغل، افزايش درآمد سرانه مردم استان و جلوگيري از مهاجرت نيروي كار به نقاط ديگر ايفا مي كند.
حميدرضا فروزنده افزود: تدوين و اجراي برنامه اي سند توسعه صنايع دستي، روش راهبردي محكم براي ايجاد و توسعه خوشه هاي صنايع دستي است.
وي تاكيد كرد: تدوين سند توسعه و گسترش صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري ارتقاء صادرات و تقويت و توسعه ظرفيت هاي توليدي تجاري مصنوعات دستي و ارتقاي دانش و فرهنگ توليد كنندگان اين مصنوعات با رويكرد صادرات را به دنبال دارد.
فروزنده ادامه داد: به زودي سند توسعه و گسترش صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري در شوراي برنامه ريزي این استان بررسي و تصويب مي شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.