سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با "بان کی‌مون"؛

"ظریف" بر عزم ایران برای تعامل و گفتگو با 1+5 تاکید کرد

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل سازمان ملل در خصوص موضوع هسته‌ای ، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفتگو با گروه 1+5 جهت یافتن راه حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشورمان باشد را مورد تاکید قرار داد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر نموده است ، با « بان کی مون » دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تنها راه حل بحران سوریه را تبعیت از اراده سیاسی مردم ان کشور دانست و افزود: راه حلهای تحمیلی نمی‌تواند راهگشای بحران سوریه باشد.
 
ظریف در خصوص موضوع هسته‌ای ، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفتگو با گروه 1+5 جهت یافتن راه حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشورمان باشد را مورد تاکید قرار داد .
 
دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به بحران‌ها و معضلات موجود در عرصه بین‌المللی از گفتمان‌های مطرح شده توسط مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که معضلات جهانی از طریق گفتگو و دیپلماسی حل و فصل شود .
 
بان کی مون سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و دیدار با رهبران و روسای جمهور کشورهای مختلف جهان را فراز مهم سیاسی در تشریح مواضع دولت جدید جمهوری اسلامی ایران  ارزیابی کرد .
 
دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره الام مردم سوریه و بحران بشر دوستانه در آن کشور ،خواستار مشارکت کشورمان در یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه شد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ظریف ، دیدار ، دبیر ، کل ، سازمان ، ملل ، مذاکرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.