سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چسب حجامت از ادعا تا واقعيت

ماهيت علمي چسب هاي حجامت كه فاقد مجوز وزارت بهداشت مي باشد مورد تائيد پزشكان نيست و حجامت به اين روش قابل اجرا نمي باشد.

مدتي است محصولي با نام چسب حجامت به بازار عرضه شده كه ادعا دارد سموم بدن را در طول شب از طريق كف پا جذب كرده و درد و خستگي ها را از بدن خارج مي كند.

دكتر مينايي، متخصص طب سنتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد ماهيت علمي اين محصول گفت: ماهيت علمي چسب هاي حجامت كه فاقد مجوز وزارت بهداشت مي باشد مورد تاييد پزشكان نيست و حجامت به اين روش و با اين وسيله قابل اجرا نمي باشد.

وي گفت: محصولات زيادي از اين باب روزانه روانه بازار مي شود كه هيچ كدام ريشه علمي ندارند و بسياري بيماران نيز با اين سوال مواجه مي شوند كه اين محصول قابل اعتماد و مفيد است يا خير.

وي در ادامه افزود: اين محصول به هيچ وجه جنبه علمي نداشته و تمام ادعاها مبني بر رفع درد و خستگي از طريق استفاده از اين محصول صرفا تبليغات تجاري بوده و اساس علمي و پزشكي ندارد.

دكتر مينايي در رابطه با تيره و كدر شدن پدها بعد از استفاده كه به عنوان شاهد ادعاي دفع سموم اين پدها آورده شده گفتند: اين موضوع يك دليل ساده و آن آلودگي هاي پوستي كف پاست كه در طي شب به پدها منتقل مي شود و به هيچ وجه امكان خروج سموم به اين طرق از كف پا نيست.

تحقيقات صورت گرفته در اين باره تاكيدي بر اين موضوع دارد كه رطوبت ناشي از تعريق در شب باعث جذب آلودگي كف پا به اين پدها شده و كدر شدن و آلودگي پد ارتباطي با دفع سموم ندارد./ح
برچسب ها: چسب ، حجامت ، مجوز ، تبلیغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.