سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروگوئه جاسوسی احتمالی آمریکا را از کشورش مسخره کرد

رئیس جمهور اروگوئه جاسوسی احتمالی آمریکا را از کشورش مسخره کرد و آن را وقت تلف کردن دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، "خوزه موخیکا" در مصاحبه اختصاصی با رادیو محلی مونتکارلو گفت: امیدوارم سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا وقت خود را با جاسوسی از اروگوئه تلف نکنند.

از زمان افشای برنامه نظارت جهانی آمریکا در تابستان گذشته توسط ادوارد اسنودن مشاور سابق سازمان امنیت ملی آمریکا "ان اس ای"، هر هفته ادعاهای جدید در مورد جاسوسی آمریکا از کشورهای آمریکای لاتین مطرح می شود.

مجله برزیلی "ایستوئه" به تازگی اعلام کرد آمریکا از پایگاهی در جزیره آسنسیون در اقیانوس اطلس جنوبی بر ارتباطات دیجیتال اروگوئه و دیگر کشورهای آمریکای لاتین نظارت داشته است.

موخیکا که یکشنبه برای شرکت درشصت و هشتیمن نشست مجمع ملی سازمان ملل به آمریکا می رود، در پاسخ به این پرسش که آیا در دیدار با باراک اوباما همتای آمریکایی خود موضوع جاسوسی از کشورش را مطرح خواهد کرد گفت برنامه‌ای برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا ندارد.

وی در عین حال اعلام کرد: اگر اوباما می خواهد دوستانی برای خود پیدا کند باید جاسوسی از آنها را متوقف کند.

وی افزود:  با توجه به تحول ارتباطات بی سیم در عصر ما، ما باید فرض کنیم همه چیز شنود می شود و آنچه که شنود نمی شوند سخنانی است که آنها نمی خواهند بشوند.

وی تأکید کرد جاسوسی پول هدر دادن است.

لوییس آلماگرو وزیر امور خارجه اروگوئه چند روز پیش از وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا خواست اطلاعات مربوط به جاسوسی احتمالی از اروگوئه را به او بدهد.

موخیکا قرار است پیش از پایان سال دیدار رسمی از آمریکا برای دیدار با اوباما داشته باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.