سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه حمله پليس مصر به طرفداران مرسي در کرداسه/ بازداشت شماری

در مصر تنش ها با حمله نیروهای امنیتی علیه اسلامخواهان وفادار به محمد مرسی در روستایی در نزدیکی قاهره همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس24، تنش ها در سراسر مصر و بویژه پایتخت این کشور همچنان ادامه دارد. پلیس مصر در راستای سرکوب طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور و با هدف دستگیری اسلامخواهان صبح روز پنجشنبه به روستای کرداسه در نزدیکی قاهره حمله کرد.

گزارشگر گفت : همانطور که در تصویر می بینیم ژنرال نبیل فاراغ از معاونان پلیس مصر روی زمین افتاده است و همکاران فاراغ تلاش می کنند وی را به جان پناهی منتقل کنند. اما خیلی دیر شده است. این تصاویر از یک شبکه تلویزیونی نزدیک به رژیم پخش شد.

ارتش اعلام کرد، تک تیراندازان در این روستا که پایگاه اسلامخواهان است، فاراغ را به عنوان تروریست هدف قرار داده اند. نیروهای امنیتی برای به کنترل درآوردن این روستا، محل را محاصره کردند و پیش از آغاز حمله از بمب های گاز اشک آور استفاده کرده اند. برخی از ساکنان تصمیم گرفتند، این محل را ترک کنند. یکی از ساکنان این روستا گفت: ما تصمیم گرفته ایم که روستا را ترک کنیم، چرا که با آمدن این جنایتکاران امنیت نداریم. این افراد در بین ما و در خانه های ما پنهان می شوند. ما روستا را تا بازگشت آرامش ترک خواهیم کرد.

گزارشگر ادامه داد: مردم این روستا مردمان خوبی هستند. امیدوارم کسی شهرت این روستا را خراب نکند.

گزارشگر افزود: دهها تن از طرفداران محمد مرسی در جریان این هجوم دستگیر شده اند، اما جستجو برای یافتن صدها تن دیگر همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی از کشف ده ها قبضه سلاح و موشک انداز خبر دادند. این عملیات با هدف به کنترل درآوردن روستا و بازداشت شبه نظامیان مسلح انجام گرفته است. درگیری ها در این روستا در ماه گذشته ده ها زخمی در بین نیروهای پلیس برجای گذاشت. از آن زمان تا امروز نیروهای پلیس نتوانسته بودند وارد این روستا شوند. 
برچسب ها: مصر ، مرسی ، کرداسه ، بازداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.