سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: اوباما آماده گفتگوی دوجانبه با ایران است

مقامات کاخ سفید از آمادگی "باراک اوباما"رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از سی ان ان: سخنگوی کاخ سفيد گفت که احتمال دارد باراک اوباما و حسن روحانی در نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند.
 
جی کارنی در طول هفته جاری بارها با پرسش خبرنگاران درباره احتمال دیدار رهبران ایران و آمریکا در جریان نشست سازمان ملل روبرو شده بود.
 
وی روز پنجشنبه تغییر لحن ایران و غرب از زمان روی کار آمدن حسن روحانی را تایید کرد و گفت که احتمال دیدار میان اوباما و روحانی وجود دارد ولی برای آن برنامه ریزی نشده است.
 
سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: این اتفاق ممکن است، ولی خب همیشه چنین احتمالی وجود دارد.
 
جی کارنی اظهار داشت که رييس جمهوری ايران در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی رویکرد مثبتی نشان داد ولی اقدامات عملی مهم‌تر از حرف هستند.
 
به گفته سخنگوی کاخ سفيد، اوباما مايل است گفت‌وگوهای دو جانبه با ايران داشته باشد مشروط به اينکه ايرانی‌ها در پاسخ دادن به خواست جامعه بين‌المللی مبنی بر اينکه تهران از برنامه نظامی- هسته‌ای خود دست خواهد کشيد، جدی باشند.
 
وی اظهار داشت: موضع امروز ما همین است.
 
کارنی  افزود: ترديدی وجود ندارد که حکومت جديد ايران رويکرد متفاوتی را در قبال مسائل مطرح انتخاب کرده است. در واقع برخی اقدامات صورت گرفته نشان از يک رهيافت جديد است.

در همين حال، جان کری، وزير امور خارجه آمريکا، گفت که اظهارات اخير رييس جمهوری ايران مثبت است ولی اين اظهارات بايد محک زده شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاخ ، سفید ، ایران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.