سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت‌گران دفاع مقدس؛

"اخراجی‌ها(1)" + گلچین فیلم

روزنامه "لس‌آنجلس تایمز" درباره اين فیلم نوشت: "اخراجي‌ها" محاسبات آمریکا درباره جوانان ایران را به هم ریخت و ما فکر مي‌كرديم اگر روزی جنگ شروع شود با مشتي پیر سرباز طرف هستیم ولی جوانانی که از این فیلم استقبال کردند مطمئنا جلوی آمریکا می‌ایستند.

به گزارش گروه ويژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، سینمای دفاع مقدس ثبت کننده یادگارهای تلخ و شیرین سال‌های جنگ است ، در10 یادداشت سعی داریم تصاویری خاطره‌انگیز از سینمای دفاع مقدس را برای شما مرور کنیم.
 
سینمای دفاع مقدس در سال‌های دور یکی از مهمترین عرصه‌های کشف استعداد نیروهای تازه نفسی بود که بیشتر آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سینما شده و حتی تجربه مستندسازی و تصویربرداری در جبهه‌ها را داشتند، این نسل خاطره‌ها و تجربه‌هایشان از جبهه‌ها را بر پرده سینما حک کردند و برای نسل‌های دیگر به جای گذاشتند.
 
یادداشت نهم: "اخراجی‌ها(1)"
 
"اخراجی‌ها" به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و ساخته سال ۱۳۸۶ است، "اخراجی‌ها" پس از ساخت دو مستند "فقر و فحشا" و کدام استقلال؟! کدام پیروزی؟!" نخستین ساخته سینمایی ده‌نمکی است؛ "اکبر عبدی" (بایرام)، "کامبیز دیرباز"(مجید سوزوکی)، "محمدرضا شریفی‌نیا"(حاج‌صالح) و.... از نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

"مجید"(دیرباز) از اراذل جنوب تهران عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می‌شود؛ میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش (نگار فروزنده) را سر به راه شدن او می‌داند، مجید تصمیم می‌گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به جبهه برود که بقیه دوستانش نیز همراه او می‌شوند؛ برای حضور آنها در جبهه، مخالفت‌هایی وجود دارد اما باضمانت میرزا و یکی دیگر رزمنده‌ها آنها به پادگان آموزشی می‌رسند.

یادداشت کارگردان فیلم؛

"اخراجی‌ها" باعث شد قفل سینه خیلی‌ها که حرفی برای گفتن داشتند، باز شود حتی محسن رضایی و خیلی‌های دیگر که در جنگ سهیم بودند می‌گفتند اخراجی‌ها جعبه سیاه جنگ بود. روزنامه"لس‌آنجلس تایمز" درباره اين فیلم نوشت که اخراجي‌ها محاسبات آمریکا درباره جوانان ایران را به هم ریخت و ما فکر مي‌كرديم اگر روزی جنگ شروع شود با مشتي پیر سرباز طرف هستیم ولی جوانانی که از این فیلم استقبال کردند مطمئنا جلوی آمریکا می‌ایستند.



انتهای پیام/
برچسب ها: دفاع ، مقدس ، فیلم ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.