سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهي صندوق بيمه کشاورزي به بانک ها/ عدم جبران خسارات با اعتبار کنوني صندوق

عضو کميسيون کشاورزي مجلس با اشاره به اين که کمبود اعتبارات صندوق بيمه کشاورزي، مشکلاتي در بخش کشاورزي به وجود آورده است افزود: هم اکنون صندوق بيمه کشاورزي به بانک ها بدهکار است از اين رو قطعاً نمي تواند با اعتبار موجود خسارات کشاورزان را برطرف کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،هدايت ا... مير مراد زهي نماينده مردم سراوان و زابلي در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين که کمبود اعتبارات صندوق بيمه کشاورزي، موجب متضرر شدن کشاورزان مي شود گفت: همواره در ايران شاهد بروز حوادثي چون سيل، تگرگ، طوفان و خشکسالي هستيم که پشتيبان اين مسائل بيمه است از اين رو زماني که صندوق بيمه با کمبود اعتبار مواجه باشد قطعاً کشاورز نيز با مشکلات زيادي روبرو خواهد شد.

وي با بيان اين که هم اکنون صندوق بيمه کشاورزي تنها با 150 ميليارد تومان اعتبار، به بانک ها نيز بدهکار است افزود: خسارتي که از طريق حوادث مترقبه بر محصولات کشاورزي تحميل مي شود، قطعاً نياز به حمايت مالي و پشتيباني بيمه دارد ولي متاسفانه اين صندوق هرگز نتوانسته است توقعات کشاورزان را برآورده سازد.

عضو کميسيون کشاورزي ، آب و منابع طبيعي مجلس تصريح کرد: گاهي اوقات که حوزه کشاورزي درگير مسائلي هم چون گراني، انگيزه کشي و کمبود منابع و تجهيزات مورد نياز مي شود، قطعاً بايد از طريقي مشکلات آن را برطرف ساخت.اما در اين مواقع نه تنها از بار مشکلات کاسته نمي شود بلکه افزايش نيز مي يابد.

ميرمرادزهي با اشاره به اين که مجلس بارها از بيمه و مسئولين پاسخگو جهت حل اين مشکل دعوت به عمل آورده است اظهار داشت: مشکل اصلي اين ارگان ها کمبود منابع جهت تامين اعتبارات است از اين رو دولت موظف است طرح نهايي وزارت جهاد کشاورزي را مبني بر افزايش اعتبارات بيمه کشاورزي بر اساس خسارات سال گذشته، در قالب لايحه بودجه تقديم مجلس نمايد.

نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت تصريح کرد: زماني که کشاورز، احساس کند بيمه پشتيبان وي در زمان بروز حوادث غير مترقبه است قطعاً انگيزه کافي براي سال زارعي جديد خواهد يافت.
برچسب ها: بیمه ، کشاورزی ، صندوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.