سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خجسته:

قطع شبکه‌های ایرانی به دلیل مخالفت کشورهای غربی با نوع روایت ایران از دنیا است

معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما گفت: قطع شبکه‌های ایرانی از جمله "پرس تی وی" و "هیسپان تی وی" از سوی کشورهای غربی به دلیل ترس آن‌ها از نوع روایتی است که ایران از جهان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران اعزامی به قشم؛ "حسن خجسته" معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما صبح امروز در دومین نشست تخصصی رسانه و چشم‌انداز و سیاست‌های کلی اصل 44 که در مرکز رشد بین‌المللی قشم برگزار شد، گفت: وقتی ما از آینده رسانه‌ها صحبت می‌کنیم باید سهم ما از نقشه راه آینده مشخص شود.

وی افزود: ما شاهد هستیم که در دنیای امروز رسانه‌ها نقش چشم‌گیری را ایفا می‌کنیم، چنانچه در زمان حضور "کالین پاول" در وزارت خارجه آمریکا این موضوع مطرح شد که باید زیرساخت‌های اینترنت در آمریکا تغییر یافته و چند شبکه از جمله پرس حذف شوند.

خجسته افزود: ما توانسته‌ایم تمام برنامه‌های کانال‌های پوششی خود را انجام دهیم و با توجه به اینکه در حال حاضر رسانه‌ها نقش ژئوپولتیکی پیدا کرده‌اند به طور حتم می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها مثمر ثمر باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ژئوپولیتیکی دارند، تصریح کرد: در فضای رسانه 2 جنگ روایت و ایده وجود دارد؛ روایت به معنای اینکه هرکس بیان و دیدگاه خود را از واقعیت‌ها بیان کند برنده است که ما شاهدیم تمام رادیو و تلویزیون‌های دنیا در چند سال اخیر از این دریچه وارد عمل شدند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما خاط نشان کرد: قطع شبکه‌های ایرانی از جمله "پرس تی وی" و "هیسپان تی وی" از سوی کشورهای غربی به این دلیل است که آن‌ها با نوع روایت ما از جریان دنیا مخالفند و آن را مانع قدرت خود می‌دانند.

خجسته تاکید کرد: رسانه‌ها و کشورهای غربی درصددند با ایده‌هایی همچون حقوق بشر مطالبات خود را به پیش ببرند، اما دراین میان ما می‌توانیم با طرح ایده‌ها و مفاهیم خاصی چون عدالت وارد صحنه شویم و جریانی را ایجاد کنیم تا بتوانیم در حوزه چشم‌انداز وارد عمل شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: خجسته ، معاونت ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.