سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدارهایی درباره ظرف غذای کودک که نمی دانستید

پزشکان با توجه به نزدیک شدن فصل مدرسه هشدارهایی در خصوص توجه به بهداشت و تمیزی ظرف و لیوان غذای کودکان خردسال می دهند تا آنها دچار بیماری نشوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین پژوهش های صورت گرفته، والدین می بایست از یک کیسه ی نایلونی تمیز هر روز برای قراردادن خوراکی کودک استفاده کنند و یا چنانچه امکان دارد کیسه نایلونی را بشورند و یا از ظروف قابل شستشو و ضد عفونی شونده برای قرار دادن خوراکی ها استفاده کنند.

گفتنی است: کیسه های که در چند روز مورد استفاده قرار می گیرند می توانند محلی برای تجمع باکتری ها و کپک ها شوند.

بررسی ها نشان می دهند: ظرف غذای کودک هر روز باید شسته و بدقت خشک شود تا باکتری های موجود در آنها نابود شوند.

گفتنی است: همینطور لیوان کودکان باید هر روز کاملاً شسته شود و در هنگام خرید آن دقت شود که لبه های لیوان تیز نباشد تا کودک هنگام استفاده از آن دچار جراحت نشود.

پزشکان توصیه می کنند :تا والدین با کودکان صحبت نموده و از آنها بخواهند که تنها از لیوان شخصی و اغذیه ی خانگی که خانواده برای آنها تدارک دیده است استفاده کنند.

پزشکان همچنین توصیه می کنند: تا والدین سعی نمایند تا خوراکی هایی که قابلیت فساد زود هنگام را ندارند برای تغذیه ی کودکان در نظر بگیرند و بیشتر از انواع آجیل ها و خوراکی های کوچک و قطعات خرد شده ی میوه های تازه برای افزایش کارایی و انرژی فرزندان خود در محل تحصیل استفاده کنند.

همینطور از کودک بخواهند که حتماً قبل از مصرف خوراکی ها دستهای خود را بشوید و در طول روز در مدرسه حتماً آب بنوشد تا دندان هایش آسیب نبیند./ع2

برچسب ها: بهداشت ، کودک ، عفونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.