سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کشت پاییزه در خراسان رضوی کلید خورد

مدیر امور شهرستانهای جهادکشاورزی گفت:در ادامه جلسه ای که با حضور تمام روسای سازمانهای سراسر کشور در تهران برگزارشد به دستور مقام عالی وزارت مقرر شد تمام امکانات شهرستانها برای کشت پاییزه بسیج شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،احمد شیرین بهاافزود:بذرمورد نیاز کشت پاییزه تامین و به همراه دستورالعملهای فنی لازم به شهرستانها ابلاغ و مدیران و کارشناسان شهرستانها برای هدایت و حمایت در کنار کشاورزان می باشد.

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی در حاشیه این گردهمایی افزود:در راستای تامین نهاده ها 14 هزارتن گندم بذری در14 رقم تدارک دیده شده که تعدادی از آنها ارقام جدید با عملکرد کمی و کیفی می باشند که در اختیار کشاورزان به قرار هر کیلو 1050 تومان قرار گرفته است. وی یادآور شد:بازای هر کیلو گندم بذری 200 تومان یارانه از طرف دولت پرداخت گردیده است.

غلامحسین ساربان با اشاره به تامین بذر جو در استان گفت: 4هزار تن بذر جو به قرار هر کیلو 896 تومان بین کشاورزان توزیع خواهد شد که 3500 تن آن توزیع و مابقی بزودی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.وی افزود:در راستای کشت کلزا در استان تا کنون 16 تن بذر ارقام سردسیری بازای هر کیلو 5300 تومان و 12 تن بذر گرمسیری تدارک دیده شده که بزودی توزیع خواهد شد.

ساربان با اشاره به سهمیه کود ازته استان گفت: از175 هزار تن سهمیه استان 37 درصد آن در اختیار کشاورزان قرار گرفته و با توجه به شروع کشت پاییزه توصیه اکید بر جذب 100 درصدی کود به شهرستانها شده است .در بحث کود فسفات بخشی از آن به شهرستانها ابلاغ و به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر تامین هر چه سریعتر کود در کشور امید است مابقی به کشت پاییزه برسد.

با توجه به اهمیت موضوع کشت پاییزه ستادی در شهرستانها با محوریت مدیر جهاد کشاورزی ایجاد و مقرر گردیده جلسات با حضور تمام اعضا بطور منظم برگزار گردد.

غلامحسین ساربان تاکید کرد با توجه به صبغه تولید در استان امید است تجربیات شیرین سالهای 82 در خصوص تامین نیاز خوراکی استان، در سال زراعی 92-93 نیز رقم بخورد./س

برچسب ها: آغاز ، کشت ، پاییزه ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.