سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

افزايش آگاهي جامعه در كاهش روند بيماري ديابت موثر است

مسوول کنترل و درمان بیماری دیابت ساوه گفت: افزايش آگاهي جامعه در كاهش روند بيماري ديابت موثر است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شريعتمداري افزود: براساس بررسي هاي انجام شده، ميزان ابتلا به بيماري ديابت در اين شهرستان رو به افزايش است.
وي اينكه حدود نيمي از مبتلايان به ديابت از بيماري خود اطلاع ندارند، اظهار كرد: ارائه آموزش پيشگيري و كنترل به افراد مي تواند از مشكلات بعدي آن جلوگيري كند.
وي با اشاره به روند رو به رشد ابتلاي به ديابت در ساوه، اظهار كرد: با ارائه آموزش هاي لازم به كساني كه در معرض ابتلا هستند مي توان تعداد افراد مبتلا به اين بيماري را كاهش داد. شريعتمداري ادامه داد: افزايش زندگي شهرنشيني، كاهش فعاليت فيزيكي، تغيير الگوي زندگي و مصرف غذاهاي آماده (فست فود) ، تغيير عادات و برخي رفتارهاي پرخطر از دلايل ابتلا به اين بيماري است و بايد موضوع آموزش در خصوص اين بيماري جدي گرفته شود.
به گفته وي، ديابت در نتيجه اختلال مزمن متابوليكي يا سوخت و ساز بدن موقعي بوجود مي آيد كه هورمون انسولين (عامل تنظيم كننده قند خون) يا به ميزان كافي در بدن توليد نشود يا بافت هاي بدن به آن بدرستي پاسخ ندهند.
وي گفت: در نتيجه اين بيماري، سوخت و ساز قند در بدن مختل مي شود و قند خون از حد طبيعي بالاتر و در نهايت علائم شاخص ديابت به صورت پرخوري، پرنوشي و پر ادراري ظاهر مي شود./س

برچسب ها: افزایش ، آگاهی ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.