سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش آمريکا و اروپا به آزادي تعدادی از محکومان فتنه 88

آمريکا و اروپا به خبر منتشر شده در برخي سايت هاي مجازي درباره آزادي تعدادی از محکومان فتنه 88 واکنش نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ماري هارف" سخنگوي وزارت امور خارجه امريکا با استقبال از آزادي زندانيان در ايران ، ابراز اميدواري کرد روحاني همچنان به وعده هاي خود پايبند باشد.

در حاليکه اوباما هنور به وعده ساليان پيش خود براي آزادي زندانيان گوانتانامو و تعطيلي ابن زندان مخوف برغم انتقادات بين المللي عمل نکرده، "هارف" مدعي شد: ما امروز بار ديگر از ايران درخواست مي کنيم همه زندانيان را آزاد کند.

"ويليام هيگ" وزير امور خارجه انگليس نيز در سخناني ابراز اميدواري کرد در دوره رياست جمهوري حسن روحاني شاهد پيشرفت هاي بيشتري باشد. 

"مارتين شولز" رئيس پارلمان اروپا نيز با استقبال از خبر آزادي گروهي از زندانيان در ايران، اين اقدام را "پيام مثبت مهمي" از جانب تهران عنوان کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، حدود 10 تن از محکومان فتنه 88 از زندان آزاد شدند.  در ميان محکومان آزاد شده افرادي مانند نسرین ستوده، محسن امین‌زاده و فیض‌الله عرب‌سرخی از محکومان فتنه 88 قرار دارند.

خبرگزاري فرانسه مي افزايد: اين اقدام درست يک هفته قبل از سفر حسن روحاني رئيس جمهور ايران به نيويورک براي شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل و ايراد سخنراني در آنجا ، صورت گرفت.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه روحاني با وجودي که هنوز دستور کار مذاکرات و برنامه ملاقات هايش در نيويورک اعلام عمومي نشده،  قرار است در نيويورک با "ويليام هيگ" همتاي انگليسي خود ملاقات کند.

علاوه بر اين ظريف قرار است با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که در مذاکرات هسته اي يک دهه گذشته به نمايندگي از پنج به علاوه يک با نماينده ايران مذاکره مي کرده است ملاقات کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.