سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي دليل افزايش آ‌هنگ هاي زيرزميني و محتواي آن/ سركوب عقده ها با هنر و آهنگ

وقتي "موسيقي زيرزميني" با عنوان اعتراض به شرايط موجود آغاز به كار كرد هيچ كس فكر نمي كرد كه اين موسيقي روزي به جاي برسد كه انسانيت را به زير سؤال ببرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پشت چراغ قرمز ايستاده و پسر جواني با تعدادي لوح فشرده از آهنگ هاي گوناگون نظرش را جلب مي كند، از پسرك آةنگ هايي شاد و جذاب را مي خواهد كه او در پاسخ به او لوح فشرده را به سمتش گرفته و مي گويد: همين براي شما مناسب است، بعد از سبز شدن چراغ پا به روي گاز گذاشته و حركت مي كند، اما در همين راه لوح فشرده را در دستگاه پخش گذاشته و تازه متوجه مي شود كه هرچه فحش، ناسزا و حرف هاي زشت كه شايد در دعواهاي كوچه و بازار مي توان اين جملات زشت را شنيد همگي در قالب شعر و آهنگ درآمده است، اما با وجود آهنگ نه تنها هيچ هنر و ذوتي در اين آهنگ ها وجود ندارد بلكه به نوعي توهين به شعور مخاطب محسوب مي شود.
امان الله قرايي مقدم، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين گونه شعر خواندن و آهنگ سازي به نوعي اعتراض به فرهنگ و ارزش هاي موجود در جامعه محسوب مي شود.
به گفته اين جامعه شناس وقتي افراد بخصوص نسل جوان زياد نصيحت مي شوند شروع به مقاومت مي كنند و خود را در اقليت دانسته و شروع به اعتراض مي كنند.
قرايي مقدم، با بيان اينكه بروز چنين آسيب هاي اجتماعي به دليل فرو ريختن ارزش ها در جامعه است، خاطرنشان كرد: فعاليت هاي زيرزميني اين افراد اغلب به شكل زيرزميني و مخفي در قالب فحش، ترويج مسائل غيراخلاقي و مسائل جنسي است.
اين جامعه شناس تأكيد كرد: بايد پليس و قوه قضاييه قواني را بر طبق شرايط روز بوجود بياورند با اعمال قوانين سخت جلوي اين چنين آسيب ها و بي اخلاقي ها گرفته شود./ف
برچسب ها: اهنگ ، عقده ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.