سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«لباسي براي مهماني» در راه جشنواره كودك

انيميشن «لباسي براي مهماني» به كارگرداني «سارا نامجو» و كاري از مركز فرهنگي هنري صبا به جشنواره كودك اصفهان راه يافت.

«سارا نامجو» نويسنده و كارگردان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص انيميشن «لباسي براي مهماني» گفت: «لباسي براي مهماني» با موضوع اهميت و ارزش كار در 65 دقيقه براي گروه سني ب توليد شده است.

وي درخصوص تكنيك استفاده شده در اين انيميشن عنوان كرد: ما براي توليد اين انيميشن يك تكنيك تجربي و جديد و نرم‌افزارهاي دوبعدي‌ساز و سه‌بعدي‌ساز استفاده كرديم اما شكل نهايي كه از تصويرگري كار به دست آورديم يك شكل كاملا جديد و تجربه نشده به نام تكنيك تلفيقي است.

وي درخصوص زمان توليد اين انيميشن بيان كرد: توليد انيميشن «لباسي براي مهماني» از زمان نگارش تا پايان توليد حدود دو سال و نيم به طول انجاميده است.

«نامجو» درخصوص موضوع اين انيميشن اظهار داشت: داستان اين انيميشن در يك دنياي فانتزي حيوانات مي‌گذرد و درباره يك گنجشكي است كه قصد دارد بدون زحمت و تلاش يك لباسي را براي رفتن به مهماني تهيه كند كه البته با نتايج عمل خود روبرو مي‌شود.

«نامجو» درخصوص ويژگي‌هاي اين انيميشن و راهيابي به جشنواره كودك اصفهان، اظهار داشت: داستان اين انيميشن داراي ويژگي خاصي است چرا كه موضوع داستان آن از قصه عاميانه و ايراني درباره ضرب‌المثل «باد آورده را باد مي‌برد» برداشت شده است و ما از اين حكايت يك برداشت آزاد و مدرن داشتيم.

وي ادامه داد: ويژگي فيلم‌نامه، تكنيك و صد البته عوامل سازنده، صداگذاري و موسيقي حرفه‌اي به انضمام ساختار انيميشن و اهميت آن در راهيابي اين اثر به جشنواره كودك موثر بوده است.

«نامجو» در پايان اظهار داشت: ارزش كار در زندگي اهميت ويژه‌اي دارد و اگر امروزه هر اندازه در اين زمينه كار كنيم به آينده و فرهنگ كشور كمك خواهيم كرد ما بايد اين فرهنگ را در كودكان خود جا بيندازيم و هدفم از ساخت اين اثر تنها اين بوده است.

گفتني است، سارا نامجو نويسنده، تهيه كننده و كارگردان/ حامد كيايي: صداگذار/ اصغر اميري، پويا هادياني، آرش احساس، انيميت از عوامل اين انيميشن هستند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهنیا
۰۸:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
با سپاس از خانم سارا نامجو به خاطر لالایی های بسیار زیبای جمع آوری شده توسط ایشون. من دختر یک ساله ای دارم که تا لالایی گوش نده نمی خوابه .
متشکر